Epic Games Store w liczbach
Jak wyglądał rok 2019 na platformie twórców Fortnite’a?
Choć Epic Games Store rozpoczął swoje działanie pod koniec 2018 roku, a pierwszym wydawcą, który oficjalnie wsparł platformę Tima Sweeney’a był Ubisoft, to za początek ekspansji EGS-a uznaje się ogłoszenie czasowej wyłączności dla Metro Exodus. Czas szybko zleciał, bo już za około miesiąc gra będzie dostępna na Steamie, ale to nie jedyne, czym próbowało walczyć Epic Games z monopolem Valve (stając się przy okazji nowym monopolistą, ale to tam, szczegóły). Twórcy Fortnite’a walczyli jednocześnie na dwóch frontach, proponując deweloperom korzystniejsze warunki (niższa marża i dodatkowe środki w przypadku, gdy gra była dostępna przez określony czas tylko na Epic Games Storze) oraz rozdając całą masę gier za darmo. Ile ich dokładnie było?
Najwięcej użytkowników Epic Games Store’a pochodzi głównie ze Stanów Zjednoczonych (17,24%); Polacy zajmują zaszczytne, siódme miejsce wyprzedzając tym samym Kanadyjczyków czy Brazylijczyków.
Więcej danych znajdziecie poniżej, a ja jeszcze dodam tylko, że na Epic Games Store darmowe gry będą dostępne przez cały 2020 rok. Wygląda więc na to, że skarbiec Tima Sweeney’a jest pojemny i wypełniony po brzegi – czy to wystarczy, by przekonać do platformy graczy pecetowych (przynajmniej większości z nich)? Zobaczymy.