Ensemble ofiarą swojego sukcesu

Pamiętacie, że tuż po zakończeniu prac nad Halo Wars weterani RTSów - Ensemble Studios - zostało rozwiązane? David Rippy, założył nową firmę na gruzach starej, w rozmowie z GI.biz opowiada, jak to stali się ofiarą własnego sukcesu. Według niego każdy deweloper potrzebuje dywersyfikować swoje zasoby na różne platformy i typy gier. W ich przypadku było to niemożliwe. Z powodu swoich umiejętności i jakości gier zostali bardzo szybko zaszufladkowani i nikt nie chciał zlecać im innych projektów niż RTSy.

Ensemble ofiarą swojego sukcesu
marcindmjqtx

10.03.2009 | aktual.: 15.01.2016 14:22

Ensemble było ofiarą własnego sukcesu jako twórcy RTS. Cieżko nad tym pracowaliśmy, ale nigdy nie udało nam się dostać zielonego światła na nasze nie-RTSowe prototypy, głównie z powodu tego, że przecież byliśmy "tymi kolesiami od RTS". Co więcej, ryzyko finansowe to tylko jedno z niebezpieczeństw, które czyhają na firmę robiącą gry tylko z jednego gatunku.

Istnieje też ryzyko utraty największych talentów, jeżeli poczują oni, że nigdy nie będą mieli możliwości wypróbować się w innych gatunkach, które ich interesują, poza tymi z których już są znani.  Jak więc widzicie drogie dzieci, bycie w czymś jednym za dobrym, również niekoniecznie może być dla Was korzystne. Należy być geniuszem wielu specjalności.

W źródłowym tekście możecie też przeczytać o tym, jaką radością była praca na inne niż PC platformie przy Halo Wars i że pierwsza gra Bonfire Studios to nie będzie RTS, ale firma nie wyklucza, że kiedyś zrobi coś i z tego gatunku.

[via GI.biz]

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.