Embracer wreszcie dostrzegł potencjał w Valheim. "Wystarczyło" 12 mln graczy

Valheim to nie tylko świetna gra survivalowa, ale też zjawisko warte wzięcia pod lupę. Gra oprawiona kiepską szatą graficzną, brakiem wątku fabularnego i udostępniona w bardzo wczesnym etapie rozwoju nagle stała się hitem Steama. W trzy tygodnie sprzedano trzy miliony egzemplarzy.

Valheim osiąga 12 milionów sprzedanych kopii
Valheim osiąga 12 milionów sprzedanych kopii
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Arkadiusz Stando

22.09.2023 14:28

Do kwietnia 2022 roku sprzedano łącznie 10 milionów kopii Valheim. W szczytowym momencie grało w nią pół miliona ludzi jednocześnie, a jej recenzje na Steamie są przytłaczająco pozytywne - 95 proc. pozytywnych spośród aż 357 tysięcy ocen. Niełatwo osiągnąć taki wynik, ale nic dziwnego, bo Valheim potrafi wciągnąć na ponad 100 godzin, a kosztuje przy tym 71,99 zł, ma niskie wymagania sprzętowe i wymaga tylko 1GB wolnej przestrzeni dyskowej. W marcu 2023 roku Valheim trafił także na konsole Xbox.

Valheim to gigantyczny sukces, ale właściciele dopiero to zauważyli

Niedawno odbyło się doroczne walne zgromadzenie firmy Embracer. Warto już na początku wspomnieć, że obecnie panują tam przeróżne nastroje. Firma prowadzi cięcia, zamknęła niedawno studio twórców Saints Row, a także rzekomo próbuje sprzedać Gearbox Software (twórców Borderlands). Natomiast z drugiej strony, na początku tego roku firma Embracer Group informowała o planach wydania 31 gier AAA.

W trakcie spotkania firma ogłosiła, że Valheim osiągnął kolejny kamień milowy. To 12 milionów sprzedanych egzemplarzy. Warto tu napomknąć, że Embracer jest właścicielem Coffe Stain, firmy odpowiedzialnej za wydanie gry. Podczas konferencji stwierdzono zatem, że rozważana jest możliwość wykorzystania marki Valheim jako długoterminowej franczyzy w ciągu następnej dekady.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Valheim nie był jedynym wychwalanym tytułem

Przedstawiciele Embracer Group zwrócili uwagę także na dwa inne tytuły angażujące graczy w trybie wieloosobowym, również polegające w sporej mierze na budowaniu lub eksploracji. Pierwszą z nich jest Deep Rock Galactic, stworzona przez Ghost Ship Games, która osiągnęła wynik siedmiu milionów sprzedanych egzemplarzy. Jednakże, ta produkcja jest dostępna na wielu platformach: PC, Xbox One, Xbox Series X/S, PlayStation 4 i PlayStation 5.

Kolejnym hitem, na który zwraca uwagę Embracer i również wyszedł spod skrzydeł Coffee Stain, jest Satisfactory. Ta produkcja osiągnęła pięć milionów sprzedanych egzemplarzy. Tu należy jednak wspomnieć, że gra jest dostępna w trybie wczesnego dostępu już od 2019 roku.

Arkadiusz Stando, redaktor prowadzący Polygamii

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.