Elizabeth, czyli nasza kompanka w Bioshock: Infinite nie będzie przygłupia

Nie lubimy niańczenia przygłupich towarzyszy, prawda? Ken Levine zapewnia, że w Bioshock: Infinite nam to nie grozi.

Elizabeth, czyli nasza kompanka w Bioshock: Infinite nie będzie przygłupia
marcindmjqtx

17.12.2012 | aktual.: 05.01.2016 16:26

Za wzór biegającej razem z graczem SI Levine stawia Alyx Vance z Half-Life 2.

Nie ma wielu świetnych steorowanych przez grę kompanów. Myślę, że ostatnia była Alyx. (...) Wiedzieliśmy, że postać gracza musi mieć kogoś do interakcji. (...) Zdawaliśmy sobie sprawę, że to niebywale trudne zadanie, ale im więcej się nad tym zastanawialiśmy, to czuliśmy się albo podekscytowani, albo przerażeni. Z NPC jest zazwyczaj według Levine'a jeden zasadniczy problem.

Sterowane przez SI postacie w większości przypadków nie reagują na to, co jest wokół nich. Nie widzą, co ich otacza. Nie interesuje ich to. Dlatego spędziliśmy masę czasu, żeby Elizabeth zauważała świat i wchodziła w nim w interakcję. (...) Idąc ulicą nie zachowujesz się jak robot, a tak właśnie robi większość sterowanych przez gry postaci. Ale nie w Infinite.

Nafaszerowaliśmy świat rzeczami, które ją interesują i rzeczami, z którymi może wejść w interakcję. Elizabeth ma różne emocjonalne stany, które są rozszerzeniem wykonywanej właśnie animacji. Do tego dochodzi jeszcze głos. Sprawić, żeby Elizabeth była obecna w świecie to jedna z najtrudniejszych, ale i najważniejszych rzeczy. Dobry kompan może pomóc grze, zły uczynić ją katorgą i festiwalem wymyślnych wulgaryzmów. Dobrze, że Irrational o tym wie. Levine nie należy do kłamców. Wierzę, że każda minuta w towarzystwie Elżuni będzie przyjemnością. Tak jak i cały Bioshock: infinite. To nie może się nie udać.

A skoro już jesteśmy w temacie przydupasów. Którego wspominacie najmilej, a którego przeklinacie po dziś dzień?

U mnie do pierwszej kategorii łapią się wspomniana Alyx, Pey'j i HK-47. Jeśli chodzi o tych drugich, to mam nadzieję, ze w wirtualnym piekle smażą się Lance Vance i każda postać z Dead Rising. Brr, to dopiero byli idioci.

[via Eurogamer]

Piotr Bajda

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomości360ps3
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.