Electronic Arts Polska to 34% rodzimego rynku - prym wiedzie FIFA, Simsy i Need For Speed
Electronic Arts to ogromna firma i chyba nikt nie ma co do tego wątpliwości. A wielkie firmy to wielkie cyfry i wielkie pieniądze. Przyjrzyjmy się amerykańskiemu gigantowi. Globalne dane robią wrażenie.
marcindmjqtx
05.10.2011 | aktual.: 06.01.2016 11:56
- Przychód EA to 3 miliardy dolarów, z czego 830 milionów pochodzi z dystrybucji cyfrowej,
- Globalnie 5 gier od EA ma w swoim posiadaniu 25% światowego rynku - chodzi o serie Sims, Need For Speed, FIFA, Star Wars i grę Battlefield,
- Trzy największe marki firmy to (niespodzianka!) - FIFA, Sims i Need for Speed,
- Sims 3 zarobiło o 30% więcej niż nasz rodzimy Wiedźmin 2,
- Zwierzaki do Sims 3 kupi 100 tysięcy osób,
- EA Polska zagarnęła 34% rodzimego rynku, sprzedając w 2010 roku 1 700 000 gier,
- Polska: w 3 dni sprzedano 40 tysięcy sztuk nowej FIFY, z czego 17 tysięcy na konsolę Playstation 3,
- FIFA ma być pierwszą grą, która przekroczy 100 tysięcy sprzedanych na PS3 sztuk w Polsce,
- FIFA to drugi rozrywkowy brand w Polsce w 2010 roku, zaraz po Shreku,
- Need For Speed - w Polsce kupiono ponad milion sztuk gier z tej serii,
- W grudniu 2010 roku Hot Pursuit było drugą marka kupowaną na Gwiazdkę,
- Na premierę nowej gry z uniwersum Star Wars przeznaczono tylko 15 tysięcy egzemplarzy, z czego praktycznie wszystko sprzeda się w preorderach. Kupiono już 5 tysięcy sztuk,
- Poprzednią grę z serii Battlefield kupiło 140 tysięcy naszych rodaków.
- Do końca roku sprzeda się w Polsce jeszcze 2 miliony gier - 700 tysięcy z nich ma należeć do EA.
A skoro o EA mowa, to zapewne zainteresuje Was fakt, jaka nagrodę otrzymał najlepszy polski gracz w demo nowego Need for Speed. Jazda testowa Porsche 911, prawdziwym.
Piotr Gnyp i Paweł Winiarski