Electronic Arts Polska to 34% rodzimego rynku - prym wiedzie FIFA, Simsy i Need For Speed

Electronic Arts to ogromna firma i chyba nikt nie ma co do tego wątpliwości. A wielkie firmy to wielkie cyfry i wielkie pieniądze. Przyjrzyjmy się amerykańskiemu gigantowi. Globalne dane robią wrażenie.

Electronic Arts Polska to 34% rodzimego rynku - prym wiedzie FIFA, Simsy i Need For Speed
marcindmjqtx

05.10.2011 | aktual.: 06.01.2016 11:56

  • Przychód EA to 3 miliardy dolarów, z czego 830 milionów pochodzi z dystrybucji cyfrowej,
  • Globalnie 5 gier od EA ma w swoim posiadaniu 25% światowego rynku - chodzi o serie Sims, Need For Speed, FIFA, Star Wars i grę Battlefield,
  • Trzy największe marki firmy to (niespodzianka!) - FIFA, Sims i Need for Speed,
  • Sims 3 zarobiło o 30% więcej niż nasz rodzimy Wiedźmin 2,
  • Zwierzaki do Sims 3 kupi 100 tysięcy osób,
  • EA Polska zagarnęła 34% rodzimego rynku, sprzedając w 2010 roku 1 700 000 gier,
  • Polska: w 3 dni sprzedano 40 tysięcy sztuk nowej FIFY, z czego 17 tysięcy na konsolę Playstation 3,
  • FIFA ma być pierwszą grą, która przekroczy 100 tysięcy sprzedanych na PS3 sztuk w Polsce,
  • FIFA to drugi rozrywkowy brand w Polsce w 2010 roku, zaraz po Shreku,
  • Need For Speed - w Polsce kupiono ponad milion sztuk gier z tej serii,
  • W grudniu 2010 roku Hot Pursuit było drugą marka kupowaną na Gwiazdkę,
  • Na premierę nowej gry z uniwersum Star Wars przeznaczono tylko 15 tysięcy egzemplarzy, z czego praktycznie wszystko sprzeda się w preorderach. Kupiono już 5 tysięcy sztuk,
  • Poprzednią grę z serii Battlefield kupiło 140 tysięcy naszych rodaków.
  • Do końca roku sprzeda się w Polsce jeszcze 2 miliony gier - 700 tysięcy z nich ma należeć do EA.

A skoro o EA mowa, to zapewne zainteresuje Was fakt, jaka nagrodę otrzymał najlepszy polski gracz w demo nowego Need for Speed. Jazda testowa Porsche 911, prawdziwym.

Piotr Gnyp i Paweł Winiarski

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościpolskaelectronic arts
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.