Electronic Arts kiedyś nie rozmawiało z klientami
Blog Brand Narrative poświęcony zagadnieniom marketingu i PR przeprowadził wywiad z Peterem Moorem, szefem EA Sports. Najciekawsza w tej rozmowie jest kwestia podejścia do graczy, czyli bezpośrednich klientów firmy. Padło zdanie, że kiedyś w Electronic Arts obowiązywał zakaz bezpośredniej komunikacji z klientem.
Jak mówi sam Moore:
Kiedy tam przyszedłem mieliśmy politykę niekomunikowania się bezpośrednio z naszymi konsumentami. Odkryliśmy jednak, że konsumenci oczekują tej komunikacji każdego dnia. Poprzednio wypuszczaliśmy kadry z gry, a jeśli wyniki przedsprzedaży były dobre mogliśmy nagrodzić graczy jakimś zwiastunem. To wszystko jednak minęło. Teraz nie boimy się ujawniać sekretów dewelopingu gier. (...) Obecnie prowadzimy działania marketingowe 365 dni w roku i codziennie mierzymy ich wyniki. Ta wypowiedź nieźle obrazuje przemiany jakie dokonały się przez te kilka lat w branży.
[via Brand Narrative]
Marcin Lewandowski