Electronic Arts i Activision również ustawiały się w kolejce do kupna Mojang i Minecrafta

Opublikowany na stronach Forbesa artykuł poświęcony Markusowi Perssonowi rzuca trochę światła na miliardową transakcję.

Electronic Arts i Activision również ustawiały się w kolejce do kupna Mojang i Minecrafta
marcindmjqtx

03.03.2015 | aktual.: 05.01.2016 15:12

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Pewnie pamiętacie słowa Perssona, który po oficjalnym ogłoszeniu sprzedania studia Mojang Microsoftowi za 2,5 miliarda dolarów stwierdził, że chodziło mu o jego zdrowie psychiczne, a nie pieniądze. Artykuł Forbesa nadaje tym słowom dodatkowego kontekstu.

Microsoft zdecydował się na działanie, gdy rozłożony przez przeziębienie Persson opublikował na Twitterze ten wpis:

30 sekund później CEO Mojang - Carl Manneh - odebrał telefon od przedstawiciela Microsoftu i maszyna poszła w ruch. Ale nie tylko ta firma miała ochotę na Minecrafta. Giganci pokroju EA i Activision również badali sytuacje, ale ostatecznie z ich starań nic nie wyszło.

W rozmowie z dziennikarzem Persson zaznacza, że szefostwo Mojang z miejsca skreśliło możliwość sprzedania studia firmie, która tworzy gry w sposób, jaki im się nie podobał. Jednym z warunków transakcji była też obietnica, że żaden z pracowników, którzy pozostaną w Mojang nie straci w jej wyniku pracy.

Tak naprawdę wciąż nie wiemy co wyniknie z faktu, że Mojang trafił właśnie do Microsoftu, a nie Activision czy Electronic Arts. Potrzeba pewnie kilku lat od transakcji i pierwszych wynikających z niej działać, byśmy mogli snuć wizje tego, co mogłoby wyniknąć z innego finału rozmów.

[źródło: Forbes]

Maciej Kowalik

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościelectronic artsminecraft
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.