Elden Ring z ponad 13 milionami sprzedanych egzemplarzy w miesiąc

Sukces najnowszej gry From Software robi olbrzymie wrażenie. Wystarczył miesiąc, by przekroczyła ona barierę 13 milionów sprzedanych egzemplarzy. To zdecydowanie największy sukces w historii japońskiej firmy.

Elden Ring
Elden Ring

11.05.2022 | aktual.: 12.05.2022 11:43

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jak poinformowała firma Bandai Namco podczas rozmowy z inwestorami, Elden Ring od swojej premiery 25 lutego trafił do 13,4 miliona graczy. Dla porównania, dotychczas najlepiej się sprzedająca gra From Software - Dark Souls 3 - sprzedała w ciągu całego swojego życia 10 milionów egzemplarzy.

Elden Ring jest swoistym ukoronowaniem tego, na co japoński developer sukcesywnie pracuje od 2009 roku. Wtedy to na PlayStation 3 ukazała się gra, po której nikt nie spodziewał się niczego wielkiego. Demon's Souls. Wydawca - firma Sony - traktował ją jako coś ekstremalnie niszowego i niedostosowanego do oczekiwań zachodniego odbiorcy. Dlatego też gra początkowo była dostępna jedynie w Japonii.

Jednak From Software, jakby przeczuwając co może się wydarzyć, mimo tego umieściło w japońskiej wersji możliwość grania po angielsku. Gracze spoza tego kraju mogli więc importować grę i grać w zrozumiałym dla siebie języku. Co szybko zaczęli robić. Nadało to grze statusu czegoś sekretnego, tylko dodając do klimatu tajemnicy, który emanował z niej samej.

Po pewnym czasie interes zwietrzyła firma Atlus i po ośmiu miesiącach od japońskiej premiery gra ukazała się na Zachodzie jej nakładem. Ostatecznie sprzedała ok. miliona egzemplarzy. I wszystko się zaczęło. Kolejne gry stawały się coraz bardziej popularne, ale From Software nie zmieniło przy tym centralnej filozofii, która im towarzyszyła. Były to zawsze tytuły wymagające cierpliwości i pełnej uwagi gracza.

Taki jest też Elden Ring. From w żadnym miejscu nie poszło na kompromis, nie porzuciło swojego etosu, zamiast tego rozbudowując grę o dodatkowe możliwości i oddech, który dał jej otwarty świat. Dzięki temu stała się to ich zdecydowanie najbardziej przystępna gra, nie tracąc przy tym nic z poziomu trudności poprzednich części - a pod pewnymi względami jeszcze go eskalując.

Sukces tego tytułu wydaje się więc jak najbardziej zasłużony. Możemy też być pewni, że to nie koniec - już wcześniej From zapowiadało kontynuowanie tej marki, nie tylko w formie kolejnych gier wideo.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościdemon's soulsfrom software
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.