Elden Ring z ponad 13 milionami sprzedanych egzemplarzy w miesiąc

Elden Ring
Elden Ring

11.05.2022 18:05, aktual.: 12.05.2022 11:43

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Sukces najnowszej gry From Software robi olbrzymie wrażenie. Wystarczył miesiąc, by przekroczyła ona barierę 13 milionów sprzedanych egzemplarzy. To zdecydowanie największy sukces w historii japońskiej firmy.

Jak poinformowała firma Bandai Namco podczas rozmowy z inwestorami, Elden Ring od swojej premiery 25 lutego trafił do 13,4 miliona graczy. Dla porównania, dotychczas najlepiej się sprzedająca gra From Software - Dark Souls 3 - sprzedała w ciągu całego swojego życia 10 milionów egzemplarzy.

Elden Ring jest swoistym ukoronowaniem tego, na co japoński developer sukcesywnie pracuje od 2009 roku. Wtedy to na PlayStation 3 ukazała się gra, po której nikt nie spodziewał się niczego wielkiego. Demon's Souls. Wydawca - firma Sony - traktował ją jako coś ekstremalnie niszowego i niedostosowanego do oczekiwań zachodniego odbiorcy. Dlatego też gra początkowo była dostępna jedynie w Japonii.

Jednak From Software, jakby przeczuwając co może się wydarzyć, mimo tego umieściło w japońskiej wersji możliwość grania po angielsku. Gracze spoza tego kraju mogli więc importować grę i grać w zrozumiałym dla siebie języku. Co szybko zaczęli robić. Nadało to grze statusu czegoś sekretnego, tylko dodając do klimatu tajemnicy, który emanował z niej samej.

Po pewnym czasie interes zwietrzyła firma Atlus i po ośmiu miesiącach od japońskiej premiery gra ukazała się na Zachodzie jej nakładem. Ostatecznie sprzedała ok. miliona egzemplarzy. I wszystko się zaczęło. Kolejne gry stawały się coraz bardziej popularne, ale From Software nie zmieniło przy tym centralnej filozofii, która im towarzyszyła. Były to zawsze tytuły wymagające cierpliwości i pełnej uwagi gracza.

Taki jest też Elden Ring. From w żadnym miejscu nie poszło na kompromis, nie porzuciło swojego etosu, zamiast tego rozbudowując grę o dodatkowe możliwości i oddech, który dał jej otwarty świat. Dzięki temu stała się to ich zdecydowanie najbardziej przystępna gra, nie tracąc przy tym nic z poziomu trudności poprzednich części - a pod pewnymi względami jeszcze go eskalując.

Sukces tego tytułu wydaje się więc jak najbardziej zasłużony. Możemy też być pewni, że to nie koniec - już wcześniej From zapowiadało kontynuowanie tej marki, nie tylko w formie kolejnych gier wideo.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)