Ekonomia i Rynek o polskiej branży gier
O polskim rynku gier możemy dowiedzieć się ciekawych rzeczy z programu Ekonomia i Rynek. Otóż więksi gracze tacy jak CDP, Nicolas Games i City Interactive szykują się do podboju Zachodu. Jak widać Techland zalicza się do tych mniejszych.
08.04.2010 | aktual.: 15.01.2016 13:24
W programie pada fundamentalne pytanie - czy gry dla zachodnich odbiorców robi się inaczej niż dla Polaków. Na szczęście okazuje się, że nie.
Możemy dowiedzieć się też, że grafika to nie wszystko, że Polska to rynek głównie PC, choć konsole coraz bardziej rosną w siłę (żeby nie być złośliwi, o Wii nie wspomnimy). Pada też informacja, że w 2009 roku CDP szacował wartość naszego rynku na 300 milionów złotych.
Całość do obejrzenia tutaj. Interesująca Was część zaczyna się mniej więcej od 8:20.
AKTUALIZACJA:
Otrzymaliśmy komentarz Techlandu:
Na wstępie dziękuję Piotrkowi Gnypowi za możliwość skomentowania newsa oraz materiału filmowego, do którego on prowadzi. Fakt, że nie rozumiem klucza doboru firm, o jakich mowa w materiale na portalu "Ekonomia i Rynek", nie powinien chyba budzić zdziwienia. Mam jedynie nadzieję, że fakt iż Techland nie jest wymieniony jako "szykujący się do podboju światowego rynku" oznacza, że już dawna ten rynek podbija tworząc najwyższej klasy gry, na wielu polach przeganiając konkurencję. Nie jest to może czas i miejsce na wymienianie naszych sukcesów, ale wypada nadmienić, że działamy na rynku już prawie dwadzieścia lat, mamy w dorobku kilkadziesiąt tytułów, posiadamy 3 oddziały i ponad 160 pracowników, mamy na koncie pierwszą na świecie grę obsługującą standard DirectX 10, stworzyliśmy jako pierwsi Polsce produkt na wszystkie platformy najnowszej generacji (PS3, X360, PC), czy też fakt, że posiadamy i rozwijamy własną technologię, którą jako jedyni w Polsce licencjonujemy innym firmom. To tylko część z naszych dokonań. Nie ukrywam, że jestem troszkę rozczarowany, iż Polygamia, która potrafi bardzo trafnie komentować wydarzenia dziejące się w branży tym razem nie wypunktowała niedorzeczności tego wywiadu. Z pewnością zgodzimy się wszyscy, że w uczciwym i wiarygodnym przedstawieniu stanu i kierunków rozwoju polskiego rynku nie powinno zabraknąć najważniejszych i najbardziej aktywnych firm z branży. W tym materiale zabrakło nie tylko nas, ale także kilku innych zasłużonych polskich developerów. Na koniec chciałbym podziękować udzielającemu wywiadu Panu Hubertowi Habasowi z CD Projekt, który mówiąc o utalentowanych twórcach gier nie zapomniał o nas i naszym Call of Juarez. Paweł Kopiński Lead International Brand ManagerTechland