Earth 2150: The Moon Project

Earth 2150: The Moon Project

EsSi
SKOMENTUJ

Ponieważ Księżycowa Kolonia nigdy w swojej historii nie zajmowała się prowadzeniem wojny, stan jej armii w 2150 był praktycznie żaden. Naukowcy Księżycowej Koloni dokonywali nadludzkich wysiłków by stworzyć skuteczne bronie. Pierwszym sukcesem było stworzenie działa prądowego, kolejnym krokiem było działo soniczne. Kolejne badania naukowe doprowadziły do stworzenia kontroli zachmurzenia, używanego jako bron ofensywna przeciwko bazom przeciwnika. Potem stworzyli system sterowania deszczem meteorytów, jest to potężna broń pozwalająca na bombardowanie z przestrzeni kosmicznej.Jednostki Księżycowej Koloni.Wszystkie jednostki Księżycowej Koloni poruszają się przy pomocy generatorów antygrawitacyjnych. Jednostki te są cywilnymi pojazdami, dostosowanymi do zamontowania broni. Większość z nich posiada słabe generatory księżycowe. , umożliwiające wzniesienie się na wysokość 1-2 m od Ziemi.

LUNAR - jest lekkim nie opancerzonym pojazdem zwiadowczym. Wyposażony w lekką broń, nie stanowi dużej siły bojowej. Jego zaletą jest duża zwrotność.MOON - jest pojazdem o lekkim pancerzu i dużej szybkości. Możliwość zamontowania ciężkiego generatora pola siłowego i lekkiego uzbrojenia czyni z niego silną jednostkę bojową za rozsądną cenę.CRATER - jest pojazdem, w którym zrezygnowano z części szybkości na rzecz opancerzenia i uzbrojenia. Ciężki pancerz i ciężki generator pola siłowego czynią z niego najbardziej wytrzymałą jednostkę Koloni. Dodatkowa możliwość zamontowania broni dużego kalibru jest gwarancją sukcesu na polu walki.CRUSHER - jest typowym pojazdem ofensywnym, którego zadaniem jest wyrządzenie przeciwnikowi jak najcięższych strat w jak najkrótszym czasie. Jest on uzbrojony w dwa potężne działa, jego opancerzenie nie pozwala na przebywanie zbyt długo pod ostrzałem i dlatego zwykle wymaga eskorty mniejszych jednostek z silniejszymi tarczami (np. Lunarów) do osłony.METEOR - pierwszy z serii pojazdów wyposażonych w zmodyfikowany generator antygrawitacyjny. Pozwala mu to na poruszanie się na dowolnej wysokości. Używany jest jako jednostka rozpoznawcza oraz lekki myśliwiec do zwalczania bombowców wroga. Nie posiada tarcz magnetycznych. Jego uzbrojenie stanowi karabin maszynowy lub lekkie rakiety.THUNDER - duży pojazd antygrawitacyjny, powolny i dobrze opancerzony. Uzbrojony jest w ciężkie rakiety lub ciężkie działa dźwiękowe, jest idealną maszyną do nalotów na zgrupowania.ObronaBudynki Księżycowej Koloni wznoszone na Ziemi są konstrukcjami opracowanymi z zasadą: minimum materiałów - maksimum funkcjonalności. Główne budynki zostały zaopatrzone w lekkie działa do obrony. Za zabezpieczenie baz odpowiedzialne są dwa typy budowli. Strażnica to mały budynek wyposażony w dwa lekkie działa - zwykle przystosowany do obrony przeciwlotniczej bazy. Bastion to ciężki budynek wyposażony w dwa ciężkie działa. Przeznaczony jest do odpierania ataków jednostek naziemnych. Zastosowanie dwóch dział na tych konstrukcjach znacznie podnosi ich efektywność. Dodatkowym elementem obrony są magnetyczne pola siłowe. Po modyfikacji są stosowane do rozpraszania wiązek laserowych, jonowych i plazmowych. Dużą zaletą pól siłowych jest ich szybka regeneracja.Energetyka.Ze względu na skąpą ilość pierwiastków rozszczepialnych i brak atmosfery, energetyka Księżycowej Koloni została oparta o system Elektrowni słonecznych. Wykorzystanie tego systemu na powierzchni Ziemi napotka spore trudności. Są to : szybki cykl dnia i nocy oraz zachmurzenie. Jako rozwiązanie pierwszego problemu służą budynki Baterii, magazynujące w trakcie dnia nadwyżki energii i oddające je w nocy. Do rozwiązywania problemu zachmurzenia służy budynek Centrum kontroli pogody. Energia przesyłana jest do budynków przy pomocy niezwykle wydajnych transmiterów energii.Technologie i wynalazki.

DZIAŁO ELEKTRYCZNE - jest bronią działającą na zasadzie różnicy potencjałów pomiędzy działem a celem. Działo generuje duży ładunek ujemny a następnie wystrzela cienką linkę w kierunku celu. Za jej pośrednictwem następuje przeskok ładunku z działa do celu. Trafiony cel zostaje wyłączony na kilka sekund (2-10 s), a jednostka jest niezdolna do odpowiedzenia ogniem.DZIAŁO DŻWIĘKOWE - jest przykładem przystosowania istniejących technologii do celów wojskowych. To działo działa na zasadzie generatora mikrofal. W wyniku drgań rezonansowych zwiększa się temperatura wszystkich pojazdów znajdujących się w promieniu działania, co prowadzi do zniszczenia ich struktury. Broń nie działa na pojazdy i budynki Księżycowej Koloni, gdyż są one wykonane ze specjalnych materiałów.PANCERZ KRYSTALICZNY - wykorzystanie sterowanego pola magnetycznego do stymulacji wzrostu kryształów w odpowiednim kierunku i kształcie. Dodatkowe zastosowanie kryształów pozwala na uzupełnienie ubytków pancerza i uszkodzeń konstrukcji bezpośrednio w trakcie pracy urządzenia.TARCZE MAGNETYCZNE - tarcze magnetyczne stanowią wyśmienitą osłonę promieniowaniem kosmicznym. Ich użycie w pojazdach wydobywczych i transportowych pozwoliło na zrezygnowanie z ciężkich pancerzy ołowianych chroniących przed promieniowaniem kosmicznym.ANTYGRAWITACJA - badania nad napędem antygrawitacyjnym zostały zapoczątkowane po odnalezieniu wraku pojazdu Obcych, korzystającego z tej technologii. Po sześciu latach badań skonstruowano prototyp silnika antygrawitacyjnego. Pozwoliło to zmienić przestarzały napęd gąsienicowy oraz kołowy na nowy antygrawitacyjny. Podczas działań bojowych na Ziemi daje to przewagę w postaci szybkości i zwrotności.Budynki Księżycowej Koloni.

CENTRUM PRODUKCYJNE - baza główna i centrum ciężkiego sprzętu budowlanego, pojazdów cywilnych i wojskowych. Wszystkie projekty, opracowywane i testowane są w Centrum naukowym. Silny pancerz i cztery działka umożliwiają Centrum produkcyjnemu przetrwać ataki lżejszych jednostek. Budynek ten powinien być szczególnie chroniony, gdyż jego utrata, przy braku rezerw ciężkiego sprzętu budowlanego i militarnego, uniemożliwia rozbudowę oraz dalszą walkę.ELEKTROWWNIA SŁONECZNA - w jej skład wchodzą budynek Elektrowni i kilka ergonomicznych Baterii słonecznych dużej mocy. Budynek Elektrowni posiada bardzo wydajny transmiter energii, Dzięki za wszystko któremu można zaopatrywać w energię budynki oddalone wiele kilometrów. Podczas dnia Baterie słoneczne zaopatrują w energię całą bazę. Na noc Baterie składają płaszczyzny z fotoogniwami i w takiej postaci czekają do rana. Sam budynek Elektrowni nie produkuje prądu! Do działania potrzebne jest postawienie przynajmniej jednej Baterii słonecznej. Służy do tego przycisk "Bateria".BATERIA - jest to akumulator o olbrzymiej pojemności. Jej jedynym zadaniem jest magazynowanie nadwyżek energii podczas dnia i oddawanie ich w nocy. Utrata tego budynku może spowodować przerwy w dostawie prądu.KOPALNIA - ten skomplikowany technologicznie budynek, usytuowany w okolicy złóż rudy, potrafi równocześnie wydobywać i przetwarzać rudę. Spełnia więc rolę Kopalni i Rafinerii. Utrata tego budynku uniemożliwia dostawy surowców dla przemysłu.CENTRUM WYDOBYWCZO - TRANSPORTOWE - w trakcie procesu wydobywczego ustalacie, jaka część wydobywanych surowców zostanie przeznaczona na bieżące potrzeby, a jaka zostanie odesłana do Portu Kosmicznego i zużyta do produkcji komponentów statku kosmicznego. Budynek posiada lądowisko dla ciężkich transportowców i wysyła przetworzoną rudę do bazy głównej.CENTRUM NAUKOWE - to siedziba naukowców i konstruktorów, miejsce przeprowadzania badań i eksperymentów nad wynalazkami. Drugą funkcją tego budynku jest opracowywanie planów nowych modeli jednostek kierowanych do masowej produkcji. Posiadanie dwóch lub trzech Centrów naukowych przyspiesza proces tworzenia wynalazków!!!CENTRUM ZAOPATRZENIA - to lotnicze centrum zaopatrzenia. Zapewnia ono budynkom i jednostkom ciągłe dostawy amunicji do broni ciężkiej. W Centrum zaopatrzenia wykonywane są skomplikowane naprawy pojazdów wracających z pola walki.BASTION - najsilniej opancerzony budynek w grze. Uzbrojony w dwa ciężkie działa, jest dla słabszych jednostek przeciwnika praktycznie niezniszczalny. .Ze względu na jego właściwości należy wznosić go w okolicach bazy głównej lub innych budynków o znaczeniu strategicznym.STRAŻNICA - słabo uzbrojone budynki, nie stanowią żadnej zapory dla przeciwnika. Dlatego powinny być wznoszone w grupach. Kilka ustawionych obok siebie Strażnic może stanowić barierę dla lekkiego lotnictwa i innych słabo opancerzonych jednostek wroga. Natomiast rozmieszczone na dużych, nieznanych obszarach, funkcjonują jako system wczesnego ostrzegania.CENTRUM DOWODZENIA - jest to budynek decyzyjny. Znajduje się tu siedziba dowództwa sił zbrojnych. Z Centrum dowodzenia można zlecić automatyczna obronę lub montaż broni na budynkach. Pozwala również na dostęp do wielu nowych rozszerzonych funkcji dotyczących strategii.OBRONA PRZECIW RAKIETOWA - zadaniem tego budynku jest obrona pozycji przed bronią masowego rażenia. Specjalnie skonstruowane detektory materii po wykryciu zagrożenia atomowego namierzają tor pocisku i w odpowiednim momencie uaktywniają trzy działa laserowe. Detektory mają niestety ograniczony zasięg. Z tego względu wskazane jest umieszczanie budynków w równomiernych odległościach od siebie.STREEFA LĄDOWANIA - ten mały budynek używany jest do oznaczania miejsca lądowania ciężkich transportowców. Silny nadajnik umożliwia naprowadzanie transportowców w nocy i we mgle.CENTRUM KONTROLI POGODY - ten budynek ma możliwość wpływania na pogodę. Może spowodować długotrwałe opady deszczu, nagłe wypogodzenia lub rozpętać niszczycielską burzę. W późniejszej fazie może sterować deszczem meteorytów. Budynek do działania potrzebuje energii elektrycznej.PORT KOSMICZNY - służy on jako skład materiałów niezbędnych do produkcji zarówno statku kosmicznego jak i również wahadłowców, wynoszących te materiały na orbitę. Utrata tego budynku to utrata cennego czasu i w konsekwencji wielka porażka.

I tyle na temat Księżycowej Kolonii. Wiem, że nie jest to wiele, ale mam nadzieję, że pomoże wam obeznać się trochę z Księżycowymi mieszkańcami.

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne