Earth 2150: Escape from the Blue Planet

Earth 2150: Escape from the Blue Planet

Grzegorz Pocztarski

Broń UCS. Kontrolowana przez komputery strategiczne armia UCS, przez cały rok wojny przeznaczała duże kwoty na prace naukowe nad nowoczesnymi rodzajami uzbrojenia. Wynikiem tych działań było stworzenie i rozwój broni plazmowej. Potężna moc niszcząca wiązki plazmowej, duża szybkostrzelność dział i niskie zużycie energii pozwalają na użycie tej broni zawsze i w każdych warunkach. Punktem przełomowym w pracach nad bronią plazmową było przekształcenie starego systemu satelitów szpiegowskich z 2142 roku w orbitalny system dział plazmowych. System ten pozwala na przechwycenie na orbicie wiązki plazmy wystrzelonej ze stacjonarnego działa plazmowego i odbicie jej w kierunku celu znajdującego się na Ziemi. Jest to broń pozwalająca na niszczenie budynków i pojazdów wroga, ukrytych w miejscach niedostępnych dla jednostek UCS.Jednostki UCS Głównym typem jednostek stosowanych przez armię UCS są roboty bojowe, których korpus wspiera się na dwóch nogach. Zastosowanie maszyn kroczących pozwoliło na zwiększenie ich mobilności w trudnym terenie (piach, góry) oraz ograniczenie ich wagi i rozmiarów. Te dwa ostatnie aspekty mają duże znaczenie przy transporcie jednostek. Wieloletnie badania nad generatorami antygrawitacyjnymi pozwoliły inżynierom UCS na skonstruowanie pojazdów latających, wykorzystujących te generatory. Generator zamontowany na lekkiej jednostce daje jej niespotykaną szybkość i zwrotność. Przestaje istnieć problem przeciążeń, gdyż generator tworzy własne, otaczające jednostkę pole grawitacyjne, względem którego jednostka jest nieruchoma. Generatory stosowane są na jednostkach myśliwsko - szturmowych typu Gargoil oraz na ciężkich bombowcach i pojazdach transportowych.

Jednostki: Mamutwielozadaniowy ciężki robot inżynieryjny. Posiada możliwość wznoszenia budynków i mostów, kopania rowów i tuneli oraz wyrównywania powierzchni.Nie posiada pancerza, generatora pola siłowego oraz żadnego uzbrojenia. Tiger Podstawowy mech armii UCS. Ten robot kroczący posiada lekkie opancerzenie, jednak nie chroni go żadne pole siłowe. Wyposażony w lekką broń i średniej szybkości strzału. SpiderPodwozie Spidera wspiera się na sześciu nogach. Jest robotem posiadającym możliwość zamontowania wyposażenia specjalnego. W armii UCS używany jest jako jednostka wsparcia technicznego. Jest lekko opancerzony, chroni go średniej siły pole siłowe. Może wrogie cele używając lekkiej broni bądź wyposażenia specjalnego. Pantherciężki robot bojowy. Podstawowa jednostka sił uderzeniowych UCS. N jego siłe przemawiają takie cechy jak: ciężki pancerz oraz generator pola siłowego, ciężka broń. Wadą jest natomiast mała szybkość poruszania się. JaguarCiężki robot bojowy. Zmodyfikowana wersja podwozia Panther, posiadająca dodatkowy system broni. MinerPojazd gąsienicowy używany do szybkiego zaminowania i rozminowania terenów. Detektor pola elektromagnetycznego sprzężony z nadajnikiem fal radiowych pozwala na lokalizację i detonację min wroga z bezpiecznej odległości. Zamontowany z tyłu pojazdu aplikator min pozwala na szybkie zaminowanie pola walki. Wersja podstawowa pojazdu mieści 10 min. Każda z nich posiada siłę zdolną zniszczyć dowolny pojazd przeciwnika.Miner nie posiada pancerza ochronnego, jest więc dosyć łatwym łupem dla obcych pojazdów. Dodatkowym minusem jest również brak generatora pola siłowego. Posiada za to lekką broń oraz oczywiście wspomniane miny.

Sharkmała jednostka pływająca, używana do działań wywiadowczych i nękających. Lekko opancerzona jednak nie wyposażona w generator pola siłowego. Dzięki szybkostrzelnemu działku może się w miarę skutecznie bronić. Hydra opancerzony statek, uzbrojony w wielko kalibrowe działo jest podstawową jednostką uderzeniową sił wodnych.Wyposażony w lekki pancerz. Nie posiada jednak chroniącego go pola siłowego. Gargoilmały pojazd antygrawitacyjny, szybki i zwrotny. Używany do działań zwiadowczych oraz obrony przed bombowcami wroga. Nie chroni go ani pancerz ani też pole siłowe. Jedyną ochroną jest szybkostrzelne działko.

Batśredni bombowiec antygrawitacyjny. Używany do ataków na słabo bronione pozycje wroga. Wyposażony w lekki pancerz, brakuje mu generatora pola siłowego. Może się bronić lub atakować używając ciężkiej broni. Dragonciężki bombowiec antygrawitacyjny. Służy do nalotów na silnie bronione pozycje wroga i niszczenie stanowisk obrony przeciwlotniczej. Ciężki pancerz pozwala mu na długie przebywanie pod ostrzałem wroga. Kondorpowietrzny transportowiec odpowiedzialny za dostarczenie amunicji walczącym jednostkom. Porusza się z dużą prędkością, nie jest opancerzony, nie posiada generatora pola siłowego oraz uzbrojenia. Termit m400 pojazd wydobywający rudę i przewożący ją do Rafinerii lub do Centrum transportu rudy. Termit m800 pojazd wydobywający rudę i przewożący ją do Rafinerii. Albatrosduży antygrawitacyjny pojazd transportowy. Służy do przywożenia oddziałów na plansze. Udźwig 14 jednostek. Nie chroni go ani pancerz, ani też pole siłowe z generatora. Pozbawiony jakiegokolwiek uzbrojenia. Transporter rudy antygrawitacyjny transporter do wywozu rudy z planszy. Nie jest uzbrojony i nie posiada pancerza oraz pola ochronnego.

Budynki UCS Fabryka pojazdów cywilnych centrum produkcji ciężkiego sprzętu budowlanego i pojazdów cywilnych. Każdy projekt nie zawierający elementów uzbrojenia, opracowany i przetestowany w Centrum Naukowym, może zostać zrealizowany w tym budynku. Silny pancerz i osłony, duża wytrzymałość i działko pozwalają mu przetrwać ataki lżejszych jednostek wroga. Budynek ten powinien być szczególnie chroniony, gdyż jego utrata, w wypadku braku rezerw ciężkiego sprzętu budowlanego, uniemożliwia rozbudowę i w konsekwencji dalszą walkę. Fabryka pojazdów bojowych centrum produkcji wszelkiego rodzaju sprzętu bojowego. Każdy militarny projekt, opracowany w przetestowany w Centrum Naukowym, może zostać skonstruowany w tym budynku. Ponieważ nie jest on zbyt dobrze ufortyfikowany, wymaga szczególnej ochrony. Jego utrata uniemożliwia, bowiem produkcję broni do dalszego prowadzenia działań wojennych. Elektrownia atomowa klasyczna elektrownia atomowa dużej mocy. Składa się z reaktora i systemu chłodzenia. Ma możliwość rozbudowy o dodatkowe reaktory, co pozwala na zwiększenie mocy i w efekcie uzyskiwanie większej ilości energii. Elektrownia posiada własny transmiter pozwalający rozsyłać energię do innych budynków.Klawiszem "F9" możemy uzyskać zasięg elektrowni. Zielone symbole "błyskawicy" oznaczają pola zasilane energią. Niebieskie symbole oznaczają pola, na których można postawić Transmitery, aby były podłączone do Elektrowni. Transmiter energii głównym źródłem zasilania budynków jest Elektrownia. Dzięki osiągnięciom naukowców - w dzisiejszych czasach - nie ma potrzeby transportowania energii konwencjonalnymi metodami. Wykorzystuje się do tego celu Transmitery, które służą do zwiększania zasięgu transmisji energii elektrycznej z Elektrowni. Przy użyciu tych urządzeń można budować całe linie przesyłowe, pozwalające na umiejscowienie Elektrowni z dala od bazy. Struktura taka zabezpiecza bazę przed skutkami wybuchu jądrowego, do jakiego może dojść podczas ataku na elektrownię. Centrum transportu rudy w trakcie procesu wydobywczego ustala się, jaka część wydobywanych surowców zostanie przeznaczona na potrzeby (budowa budynków, pojazdów, wynalazki), a jaka zostanie odesłana do Portu kosmicznego i zużyta do produkcji komponentów statku ewakuacyjnego. Centrum transportu rudy jest miejscem składowania rudy przeznaczonej właśnie na produkcję komponentów. Ruda przewożona jest przy użyciu ciężkich transportowców bezpośrednio z Centrum do Portu Kosmicznego. Rafineria budynek ten służy do przetwarzania rudy na gotówkę (CR), potrzebne do bieżącej produkcji w zakładach produkcyjnych. Kontenery z rudą dostarczane są do Rafinerii przez jednostki wydobywcze. Połączenie Rafinerii z jednostkami wydobywczymi realizowane jest poprzez specjalną śluzę, wyposażoną w hydrauliczny system wyładowczy. śluza jest przystosowana do rozładunku zarówno jednostek naziemnych jak i latających. Konstrukcja służy pozwala na rozładunek jednostek powietrznych bez potrzeby ich lądowania. Centum naukowe to siedziba naukowców i konstruktorów, miejsce przeprowadzania badań i eksperymentów nad wynalazkami. Każde unowocześnienie - jednostki bądź budynku musi zostać opracowane i przetestowane w Centrum naukowym.Drugą funkcją tego budynku jest opracowywanie planów nowych modeli jednostek, kierowanych do masowej produkcji. Jego wzniesienie jest niezbędne do utrzymania sprzętu bojowego na odpowiednim poziomie technologicznym.UWAGA!!!Wybudowanie drugiego Centrum Naukowego przyspiesza proces badawczy o 10%, wybudowanie trzeciego Centrum Naukowego - o kolejne 10%. Budowa większej ilości budynków tego typu nie przyspiesza już bardziej procesu i jest stratą pieniędzy. Centrum zaopatrzenia budynek ten, jest lotniczym centrum zaopatrzenia. Zapewnia on jednostkom i budynkom ciągłe dostawy amunicji do broni ciężkiej.UWAGA!!!Przycisk "Reakcja: 1/2/3" określa szybkość, z jaką budynek reaguje na nadchodzące żądanie zaopatrzenia. Im mniejsze szybkość reakcji, tym większą ilość pojazdów ma szansę obsłużyć transporter amunicji. Stocznia głównym elementem Stoczni jest hangar, w którym budowane są jednostki pływające. Stocznię można budować tylko na brzegu i to w takim miejscu, które zapewni jednostkom pływającym wystarczająco dużo miejsca, i które jest wystarczająco duże, by zmieściła się śluza. Forteca najsilniej opancerzony budynek w grze. Uzbrojony w dwa małe i dwa duże działka, jest dla słabszych jednostek przeciwnika praktycznie niezniszczalny. Ponieważ Forteca dysponuje duża siłą ognia, prowadzone przez nią działania defensywne nie trwają długo. Jedynie zmasowany atak dobrze wyposażonych i opancerzonych jednostek wroga może stanowić dla niej zagrożenie. Ze względu na jej właściwości należy wznosić ją w okolicach budynków o znaczeniu strategicznym. Mała wieża właściwości Małej wieży obronnej gracz doceni dopiero wtedy, gdy umieści ją w grupie z innymi wieżami tego typu. Trzy lub cztery Małe wieże są świetnym antidotum na lekko i średnio opancerzone jednostki latające wroga. Podejmują one również działania defensywne w stosunku do jednostek naziemnych. Nie gwarantują one jednak skutecznej obrony pozycji przed silniej uzbrojonymi jednostkami tego typu ze względu na brak możliwości zainstalowania na ich korpusach ciężkiego sprzętu. Duża wieża duże wieże obronne są potężną zaporą przeciw atakom przeciwnik. Standardowo wyposażone w ciężkie działo, mają możliwość zwiększenia siły ognia poprzez zamontowanie na korpusie dodatkowej broni w postaci np. ciężkiego działa plazmowego lub ciężkich rakiet. Kilka Dużych wież, skoncentrowanych w strategicznych miejscach bazy , bywa nie do sforsowania nawet przez sporą grupę jednostek przeciwnika. Centrum sterowania działem plazmowym POS (Plasma Offensiv System) to bardzo zaawansowana technologicznie broń masowego rażenia. Centrum sterowania działem plazmowym jest częścią POS odpowiedzialną za sprawowanie kontroli nad działaniem całego sytemu. System ten wykorzystuje satelitarną sieć obronną powstałą w 2073 roku. Składa się z emiterów wiązek plazmy i budynków kontroli. Satelity te to układ zwierciadeł umożliwiających precyzyjne kierowanie wiązki plazmy wystrzelonej z Ziemi. System dział plazmowych może razić wroga na obszarze całej mapy. Gwarancję skuteczności daje precyzyjne namierzenie celu. Istnieje również możliwość oddawania z niej strzałów do wrogich jednostek lub budynków, znajdujących się na terenach jeszcze nie zbadanych przez jednostki UCS. Gracz celuje wtedy w obszar domniemanego położenia wrogich jednostek lub budynków. Emiterami plazmy są stacjonarne działa plazmowe. Działo plazmowe element satelitarnego systemu ofensywnego. Działo plazmowe jest emiterem wiązki plazmy, która, odbita przez satelitarny system zwierciadeł, może razić jednostki wroga znajdujące się w dużej odległości. Siła wiązki jednego strzału jest wystarczająca do zniszczenia najcięższych pojazdów i większości budynków. Centrum dowodzenia jest to budynek decyzyjny. Znajduje się tu siedziba dowództwa sił zbrojnych UCS oraz ośrodek kontroli strategicznej. Wybudowanie tego budynku umożliwia przeprowadzenie działań strategicznych, niedostępnych przy jego braku oraz pozwala na dostęp do wielu nowych rozszerzonych funkcji dotyczących strategii. Z centrum dowodzenia można zlecić automatyczną obronę lub automatyczny montaż broni na budynkach. Teleport dowództwo UCS, bogatsze o doświadczenia z wojny w latach 2140-2145, wydało rozkaz skonstruowania obiektu umożliwiającego natychmiastowe przerzuty naszych jednostek bojowych na inne obszary frontu. Pięć lat wysiłków i ciężkiej pracy rzeszy naukowców zaowocowało powstaniem Teleportu. Do prawidłowego działania potrzebne są przynajmniej dwa budynki typu Teleport. Nadajnik na pierwszym Teleporcie rozbija materię na atomy i odczytuje jej strukturę atomową. Informacja ta zostaje przesłana do drugiego Teleportu, gdzie generatory materii odtwarzają przesyłany obiekt. W ten sposób można uniknąć niebezpieczeństwa porażki, wynikającego z opóźnień transportu jednostek na pole walki.UWAGA!!!Aby uruchomić nowo wybudowany Teleport, należy wskazać mu Teleport docelowy, do którego będzie on wysyłał jednostki. W tym celu należy zaznaczyć Teleport, a następnie kliknąć lewym przyciskiem myszy na Teleporcie docelowym. Połączenie takie jest jednokierunkowe. W celu ustalenia połączenia dwukierunkowego należy operację tę powtórzyć dla drugiego Teleportu. Aby wyznaczyć miejsce, do którego mają się udać jednostki przybyłe Teleportem, należy użyć przycisku "Wyjazd". Przycisk "Pokaż wyjazd" centruje kamerę.

Genrator maskujący niezwykła skuteczność generatorów pola osłaniającego typu Shadow skłoniła strategów UCS do zastosowania go w instalacjach defensywnych. Wynikiem tych decyzji było powstanie Generatora maskującego. Jest to wieża zawierająca bardzo silny generator pola ukrywającego. Stosowana jako część linii obronnych, pozwala na ukrycie przed skanerami wroga pozycji i ruchów naszych jednostek. Obrona antyrakietowa budynek ten jest nieodzowny w dalszych etapach gry. Jego zadaniem jest obrona pozycji przed bronią masowego rażenia. Specjalnie skonstruowane detektory materii po wykryciu zagrożenia atomowego zamierzają tor lotu pocisku i w odpowiednim czasie uaktywniają trzy potężne działa laserowe. Trafiony pocisk rozpada się w powietrzu, nie stanowiąc żadnego zagrożenia dla jednostek ani budynków. Jedyną wadą tej konstrukcji są detektory o stosunkowo ograniczonym zasięgu. Z tego względu należy rozmieszczać budynki obrony antyrakietowej w jednakowych odległościach od siebie. Standardowo wznosi się je w okolicy budynków o znaczeniu strategicznym. Zejście/Wyjście budynek ten zapewnia komunikację pomiędzy powierzchnią a systemem tuneli. Posiada własny generator, więc do działania nie wymaga Elektrowni. Strefa lądowania ten mały budynek używany jest do oznaczania miejsca lądowania ciężkich transportowców. Silny nadajnik umożliwia naprowadzanie transportowców w nocy i we mgle.

Port kosmiczny Przed graczem stoi niełatwe zadanie. Musi on odpierać ataki sił zbrojnych przeciwnika i jednocześnie budować statek kosmiczny, który umożliwi opuszczenie splądrowanej i wyniszczonej wojnami Ziemi.Budynek portu kosmicznego służy jako skład materiałów niezbędnych zarówno do produkcji statku kosmicznego jak również wahadłowców, wynoszących te materiały na orbitę do prowizorycznie na tą okoliczność stworzonej stacji. Liczy się tylko czas. Utrata tego budynku to utrata cennego czasu i w konsekwencji wielka porażka. Skonstruowanie statku kosmicznego jest ostatnią szansą na ucieczkę i przetrwanie.

Mam nadzieję, że ta garść informacji pomoże każdemu, kto ma zamiar zagrać stroną UCS.To już ostatnie siły który zostały scharakteryzowane prze mnie, teraz wasz ruch - czas walki o złoża i budowa statku ewakuacyjnego. START!Pozdrawiam wszystkich fanów EARTH 2150 i nie tylko.GregP. 14.05.2000 r.

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne