EA zamyka kolejny projekt w uniwersum Gwiezdnych Wojen
Angry you are.
Serwis Kotaku, który ma swoje oczy i uszy w Electronic Arts, doniósł, że studio skasowało niezapowiedziany projekt, który powstawał w studiu EA Vancouver. W projekcie miał być wykorzystany materiał, który zdążyło zrobić studio Visceral Games, przed jego zamknięciem w 2017 roku.
O materiale tym wiadomo niewiele - miał się zwać Ragtag, był liniową grą akcji, a nad scenariuszem pieczę sprawowała Amy Hennig. Vancouver pomagało przy projekcie, a potem przejęło go, z marszu kompletnie przemodelowując model rozgrywki i założenia gry, dodając chociażby otwarty świat. Więcej na ten temat pisał w czerwcu zeszłego roku Krzysiek: "wydawca ogłasza, że projekt nie spełnia oczekiwań i przekazuje go EA Vancouver do naprawienia. Zarzuty? Za dużo fabuły, za słabo wykorzystany Frostbite i brak potencjału do monetyzacji." Krótko po tym EA opuszcza też Amy Hennig.
A o tym, nad czym pracowało Vancouver, nie wiadomo wiele. Ponoć nowa nazwa kodowa projektu brzmiała Orca i miała to być gra w otwartym świecie. Głównym bohaterem planowano uczynić łowcę głów, który przemierzałby kosmos w pogoni za kredytami i sławą.
Co było powodem anulowania projektu? Ponoć EA zapoznało się z wynikami pracy i stwierdziło, że lepiej będzie, jeśli EA Vancouver skupi się na drugim, mniej ambitnym projekcie, też osadzonym w uniwersum Gwiezdnych Wojen. Na szczęście, nie oznacza to, że ludzie z Vancouver nagle wylądowali na bruku - nikt nie został zwolniony. Premiera planowana jest dopiero na 2020 rok, zapewne na nową generację konsol i pecety, przy których nasze obecne będą przypominać kalkulatory.