EA wyłączyło mikrotransakcje w Star Wars Battlefront 2. Tymczasowo

Gdyby ktoś miał jeszcze wątpliwości, że wydawca nie działa po omacku...

EA wyłączyło mikrotransakcje w Star Wars Battlefront 2. Tymczasowo
Maciej Kowalik

17.11.2017 09:43

Dziś premiera. W obliczu dyskursu zdominowanego przez kiepskie praktyki biznesowe EA można było ten fakt przeoczyć. Już ścięcie kosztów odblokowania bohaterów aż o 75% było dowodem na to, że jakikolwiek balans systemu progresji to tylko mrzonki. Ale wydawca poszedł o krok dalej i na czas nieokreślony wyłączył w grze możliwość kupowania kryształów za prawdziwe pieniądze.

To słowa Oskara Gabrielson - dyrektora zarządzającego Dice. W komunikacie na blogu zapowiada, że jego studio skupi się teraz na zmianach i szlifowaniu systemu rozwoju w grze.

Obraz

Tymczasowe wyłączenie mikrotransakcji w momencie premiery to ruch bez precedensu. Możemy się tylko domyślać, że EA widzi przed Battlefrontem 2 długą przyszłość i robi wszystko, by nie "spalić" gry już na starcie. Pierwsze dane o jej sprzedaży powinny być ciekawe. Ale też nie ma co przesadzać z pochwałami. Firma przecież sama wykopała pod sobą ten dół, a już od bety nie mogła mieć wątpliwości, że gracze nie przełkną łatwo tego systemu rozwoju. A przecież w Need for Speed: Payback jest on podobnie zepsuty, jednak o zmianach w tamtej grze nic nie słychać.

Być może do rozmowy włączył się tu Disney, któremu niekoniecznie musi się podobać takie traktowanie Gwiezdnych Wojen. Paul Tassi z Forbesa sugeruje to w żartobliwym ćwierknięciu.

Bo Gwiezdne wojny to olbrzymi biznes, a jeśli nad kłopotami gry pochyla się nawet CNN, to prezesom firm musi robić się ciepło. Bo to już nie tylko gracze narzekają innym graczom.

Dziwne, że EA nie bierze przykładu z Activision, które wycwaniło się w temacie mikropłatności. Przed premierą Call of Duty WW2 ich nie miało. I w sumie dalej nie ma, bo developer najpierw musi połatać wciąż sprawiającą w sieci problemy grę. Ale COD Points kupimy za prawdziwe pieniądze jak tylko się z nimi upora. Może we wtorek.

Maciej Kowalik

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościdicedisney
Zobacz także
Komentarze (20)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.