EA wreszcie przyznaje wprost: "Sytuacja z Battlefieldem 4 była niedopuszczalna"

Winny? Nowe konsole i nadmiar ambicji.

EA wreszcie przyznaje wprost: "Sytuacja z Battlefieldem 4 była niedopuszczalna"
marcindmjqtx
SKOMENTUJ

W niezwykle ciekawym wywiadzie dla Eurogamera Andrew Wilson z EA i Karl-Magnus Troedsson z DICE dokonują swoistego rachunku sumienia. Chmarę błędów, która dopadła Battlefield 4 zaraz po premierze i przyczyniła się do zawieszenia wypuszczania kolejnych dodatków, Wilson tłumaczy nadmierną ambicją. Tryb wieloosobowy dla 64 graczy, wielkie mapy, rozdzielczość 1080p, Levolution - według niego było tego aż za dużo i można było przeoczyć istotne rzeczy.

[To, co wydarzyło się po premierze Battlefielda 4] Dla mnie było niedopuszczalne. Dla całego studia było niedopuszczalne. Zaprzecza jednak oskarżeniom, że winny za fiasko premiery był pośpiech i zbyt krótki czas poświęcony na tworzenie gry, by zdążyć na start nowych konsol: PS4 i Xboksa One.

DICE miało wystarczająco dużo czasu. Hardline powstaje od 3 lat. Rok temu była wyjątkowa sytuacja. W żaden sposób nie zmywamy z siebie odpowiedzialności, bo jesteśmy winni, ale kiedy pracujesz nad grą na nieukończoną platformę z nieukończonym software'em, pojawiają się rzeczy, które nie mogą zostać zrobione do samego końca, ponieważ nie jest na to gotowa sama platforma. Cóż, dziwnym trafem nawet na premierę udało się wydać jednak wiele gier, również do grania w sieci, które takich problemów nie miały.

Co ciekawe, udostępniona tak wcześnie beta BF: Hardline jest elementem nauki na własnych błędach. Twórcy sprawdzają w ten sposób, jak silne są stabilne są serwery i jak funkcjonuje klient gry. Chcą też przekonać do swojej gry graczy, którzy po doświadczeniach z BF4 podchodzą do niej sceptycznie.

A co z obawami o to, że po premierze Hardline BF4 przestanie był przez firmę rozwijany? Celem DICE jest zmiana modelu wsparcia. Zamiast przerzucania supportu na kolejne gry ukazujące się co 2 lata, firma chce wspierać kilka gier w tym samym czasie. Co - czytając między wierszami - może oznaczać, że BF zostanie marką coroczną, co widzimy już w tym roku. Choć temu akurat Wilson i Troedsson zaprzeczają i proszą, by nie zakładać, że Battlefield 5 pojawi się za rok. Ale też nie obiecują, że za rok go nie będzie...

[Źródło: Eurogamer]

Marcin Kosman

Obraz

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne