EA otwiera nowe studio. Skupią się na grach z otwartym światem
EA rusza z nowym studiem, którego zadaniem będzie tworzenie gier z otwartym światem. Na jego czele stanął Kevin Stephens odpowiedzialny za gry osadzone w uniwersum Władcy Pierścieni.
Kevin Stephens w przeszłości pełnił funkcję wiceprezesa Monolith Productions. Do jego obowiązków należał nadzór nad dwoma dobrze przyjętymi sandboxami z uniwersum stworzonego przez J.R.R. Tolkiena. Chodzi oczywiście o Śródziemie: Cień Mordoru i Śródziemie: Cień Wojny. Teraz Stephens stanie na czele nowego zespołu EA.
Pomagać mu będzie Samantha Ryan, która w przeszłości również pracowała w Monolith Productions.
Nowe studio EA nie zostało jeszcze nazwane. Wiadomo tylko, że jego siedziba znajduje się w Seatle. Z racji tego, że dopiero powstają struktury nowego studia, nie podjęto jeszcze żadnych kluczowych decyzji.
Nie podano informacji na temat tego, czy zespół skupi się na tworzeniu gry w ramach istniejącej już franczyzy, czy skupi się na wykreowaniu nowego IP.
Samantha Ryan powiedziała w rozmowie z GamesIndustry, że EA dostrzega wagę przygodowych gier akcji na rynku:
Niedawno sukces odniosła gra Star Wars Jedi: Fallen Order i chcielibyśmy zaspokoić potrzeby fanów o podobnym guście.
Jeszcze kilka lat temu mówiło się, że gry wideo zmierzają dość pewnym krokiem w kierunku tak zwanych gier-usług. Okazuje się jednak, że nawet tacy mistrzowie mikrotransakcji jak Electronic Arts dostrzegają plusy w sprzedaży dużych gier singleplayer.