E‑sport - przygotujcie się na obłędne kwoty

Ten rok jeszcze się nie skończył, jeszcze nawet nie doszedł do półmetka - a pobite zostały kolejne rekordy.

E-sport - przygotujcie się na obłędne kwoty
Joanna Pamięta - Borkowska

The Esports Observer opublikował raport z pierwszych czterech miesięcy 2018 roku, dotyczący inwestycji poczynionych na rzecz e-sportu. Wynika z niego, że suma inwestycji wynosi 2 miliardy dolarów, co dziewięć razy przewyższyło kwotę z czwartego kwartału 2017 roku.

Obraz

Najwięcej pieniędzy włożono w Dotę 2, na drugim miejscu znajduje się CS:GO.

Obraz

Najhojniejsi okazali się Amerykanie, których inwestycje stanowią 50 % wszystkich wziętych pod uwagę. Jest to jednak spadek w porównaniu do czwartego kwartału 2017, kiedy to procent inwestycji poczynionych przez USA wynosił 77. Zmiany związane są z niezwykle szybko rozwijającym się e-sportem w Chinach.

Najaktywniejszym inwestorem jest teraz Tencent Holdings, który wtłoczył w platformę livestreamingową Huya ogromną kwotę 632 milionów dolarów. Jeśli zsumuje się tę kwotę z pieniędzmi, które wydał na wsparcie drugiej platformy - Douyu TV, jego inwestycje wyniosą ponad 1 miliard dolarów.

Uff. Może zasugeruję im, by wydali choć drobny procent tego na remaster Arcanum? Xiexie nimen!

Warta odnotowania jest też inwestycja 38 milionów dolarów w fundusz inwestycyjny Vision Esports, do którego należą Twin Galaxis, Vision Entertainment oraz profesjonalna drużyna Echo Fox.

2,5 miliona zasiliło platformę FanAI, używaną przez drużynę Cloud9, organizację esportową OpTic Gaming, drużyny Overwatcha: Los Angeles Valiant oraz New York Excelsior, oraz organizatora turniejów Dream Hack.

Jeśli szukacie więcej danych, pełen raport dostępny jest tutaj. Pierwsze dwie strony można pobrać za darmo.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomoście-sportusa
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.