E‑Sport - dominacja Koreańczyków w StarCrafcie 2 jest nudna, więc MLG planuje zmiany

Co szkodzi popularności Starcrafta 2? To, że powody do ekscytowania się nim mają głównie Koreańczycy.

E-Sport - dominacja Koreańczyków w StarCrafcie 2 jest nudna, więc MLG planuje zmiany
marcindmjqtx

25.07.2012 | aktual.: 05.01.2016 16:41

Sundance DiGiovanni odbył z GameSpotem rozmowę nt. dalszych losów Major League Gaming (MLG), północno-amerykańskiej organizacji e-sportowej. Jednym z głównych obszarów MLG jest StarCraft 2. Niestety, rozgrywki z tej gry nie mają takiej oglądalności, jakby mogły. Powód? Koreańczycy.

DiGiovanni stwierdził, że kiedy organizują jakieś światowe e-sportowe rozgrywki, wielu fanów z Ameryki Północnej i Europy przestaje je oglądać bardzo szybko. Powodem jest fakt, że gracze, którym kibicowali, przegrywają w starciach z Koreańczykami. Owszem, są wyjątki w postaci choćby Chrisa "Huka" Lorangera, ale nie zmienia to faktu, że imprezy zostają zdominowane przez mieszkańców południowej części azjatyckiego półwyspu.

Dlatego MLG zamierza tak zmienić rozgrywki i ich otoczkę, żeby wykształcić prawdziwe gwiazdy StarCrafta 2 w Europie i Ameryce Północnej. Jak mówi Sundance, problem zauważają sami Koreańczycy (Korean e-Sport Association), ponieważ lata świetlne różnicy w poziomach między graczami sprawiają, iż nie tylko oglądalność cierpi, ale i zawody nie są dla Azjatów wyzwaniem.

Te zmiany nie są jedynymi, które dotykają MLG. Organizacja zamierza umożliwić oglądanie coraz większej ilości rozgrywek za darmo (chociaż choćby wersja HD nadal będzie płatna), licząc, że mniejsze przychody ze sprzedaży zrównoważą reklamy. Uruchamiane są także zawody w kolejne tytuły, w tym League of Legends.

Paweł Płaza

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomoście-sportstarcraft 2
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.