E‑learning w czasach zarazy przy pomocy Half-Life: Alyx

Co powiecie na mała powtórkę z podstaw zależności pomiędzy kątami?

E-learning w czasach zarazy przy pomocy Half-Life: Alyx
Bartosz Witoszka

26.03.2020 10:01

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Koronawirus od kilkunastu dobrych tygodni nie schodzi z “jedynek” gazet, programów informacyjnych i serwisów, w tym tych nastawionych na rozrywkę. O ile sam temat mógł się już niektórym przejeść, bo de facto nic więcej – oprócz tego, że jest i jak reagują na niego firmy czy rządy – nie można o nim powiedzieć (przynajmniej na razie), to dalej pozostaje wiele nierozwiązanych kwestii, których skutki odczujemy dopiero za jakiś czas.

Obraz

Bardzo trudno jest zastąpić wyjścia do szkoły e-learningiem; uczniowie (zwłaszcza ci młodsi) chcą się w domu bawić, przez co ciężko im się skupić, a sami nauczyciele też nie zawsze są przygotowani na taki rodzaj nauczania. W tych trudnych i niepewnych czasach znalazł się jednak ktoś, kto w kreatywny sposób podszedł do tematu e-learningu, wykorzystując do wytłumaczenia podstawowych zależności między kątami Half-Life: Alyx.

Let's Play: Angle Vocabulary Review (in Half Life: Alyx) - Supplementary, Vertical and Complementary

Przyznam się szczerze, że nie wiedziałem, iż w najnowszej grze Valve jest opcja rysowania po szybach różnokolorowymi markerami czy wycierania bazgrołów suchą gąbką. Nie wiem, czy zwróciliście uwagę, ale gąbeczkę trzeba złapać w odpowiedni sposób i wycierać tą właściwą stroną. Robi wrażenie, to trzeba przyznać.

Na szczęście inni gracze okazali się lepiej obeznani z tematem, a wśród nich znalazł się nauczyciel jednej z kalifornijskich szkół, Charles Coomber. Podobnie jak reszta jego kolegów i koleżanek na całym świecie musi prowadzić lekcje z domu, jednak, jak się łatwo domyślić, w swoim mieszkaniu nie ma do tego odpowiednich warunków. Dlatego postanowił wykorzystać “Alyx” do omówienia, czym są kąty dopełniające się, przyległe i wierzchołkowe, nagrywając przy tym film dla swoich uczniów (siódmoklasistów).

Obraz

I to jest zastosowanie VR, którego potrzebujemy, a na które nie zasłużyliśmy.

Bartek Witoszka

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Komentarze (3)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.