Dziennik Gazeta Prawna: "Co czwarty polski internauta płaci za granie w sieci"
"Wirtualne e-zbroje", jak nazywa je w tytule artykuł Dziennik Gazeta Prawna, to coraz większy rynek w naszym kraju.
28.11.2011 | aktual.: 06.01.2016 11:47
Aż trzy czwarte polskich internautów gra w gry sieciowe. Z kolei aż jedna czwarta internautów w naszym kraju za to płaci. 20 procent z nich kupuje dodatkowe umiejętności czy gadżety przy pomocy mikropłatności.
Jak mówi Jarosław Kowalski z Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych, "zazwyczaj są to niewielkie sumy do 10 złotych miesięcznie, ale jeden na dwudziestu wydaje już powyżej 30 złotych". Dodaje też, że szczególnie chętne do płacenia są kobiety.
"Rynek takich mikropłatności w Polsce jest szacowany na kilkadziesiąt milionów złotych" pisze Sylwia Czubkowska w swoim artykule, zwracając uwagę na to, jak rozwinęły sę darmowe gry w ostatnich latach. To już główne źródło dochodów dla deweloperów.
Więcej informacji w dzisiejszym wydaniu Dziennika Gazety Prawnej.
Tomasz Kutera