Dziennik 49 - nie planszówka, nie gra wideo i nie książka. Więc co?
Ciekawy projekt na pograniczu różnych mediów.
Informacja ta trafiła wprawdzie do działu "Bez Prądu", ale jest to decyzja nieco na siłę. Książka, po której chcę Wam napisać, wymaga bowiem do "przeczytania" również dostępu do internetu. "Dziennik 49", bo o nim mowa, to interaktywna powieść pełna zagadek, tzw. gamebook.
Projekt rozpoczął życie jako kampania na Kickstarterze. Jej twórca, Dimitris Chassapakis, postanowił połączyć kilka ciekawych pomysłów - zaczerpnął trochę z escape roomów, trochę z papierowych łamigłówek i dodał do tego element interaktywny w postaci strony w sieci, która zawiera klucze.
Historia zaginionej wyprawy archeologicznej jest zakodowana w książce, na której stronach znajdują się różnorakie zagadki. Czasami trzeba coś narysować, czasami zagiąć strony lub je ze sobą połączyć, przyda się też spostrzegawczość. Odpowiedź natomiast musi być wpisana na stronie widniejącej obok zagadki (w postaci kodu QR albo pełnego adresu). Jeśli wpiszemy prawidłowe rozwiązanie, otrzymamy klucz potrzebny na kolejnych etapach przygody.