Dzięki youtuberom Skate 3 przeżywa drugą młodość
Zapotrzebowanie na czteroletnią grę wzrosło do tego stopnia, że EA musiało dotłoczyć płyty.
26.08.2014 | aktual.: 05.01.2016 15:31
Można ich lubić albo nie, ale najwyższy czas przyznać, że youtuberzy pokroju PewDiePie czy TotalBiscuita mają realny i znaczący wpływ na zakupowe decyzje graczy. Trudno o bardziej jaskrawy przykład, niż sytuacja ze Skate 3. Gdybym przeczytał o niej na jakimś anonimowym blogu pewnie sam bym nie uwierzył, ale redaktorzy MCVUK raczej wiedzą, co w trawie piszczy.
Sam fakt, że wiekowe Skate 3 nie wypadło z czterdziestki najchętniej kupowanych gier w Wielkiej Brytanii jest zapewne niespodzianką. Jasne, to świetna gra, do tego w zasadzie pozbawiona konkurencji w swoim gatunku. Tylko dlaczego żaden inny czteroletni tytuł nie pojawia się w zestawieniu? Dlaczego w sześciu miesiącach bieżącego roku sprzedała się o 33% lepiej, niż w pierwszej połowie poprzedniego?
Zdaniem MCVUK odpowiedź jest jedna - youtuberzy. Skate 3 świtnie nadaje się do tworzenia transmisji, przy których widownia może zrywać boki ze śmiechu. Fizyka w tej serii lubiła wariować, prowadząc do niesamowitych sytuacji. Dodajmy do tego talent oraz wierną widownię PewDiePie i otrzymamy chociażby poniższy filmik, który obejrzano już ponad 12 milionów razy.
Skate 3 - FUNNY MOMENTS - Part 1
MCVUK informuje, że, nie tyle utrzymująca się, co rosnąca popularność Skate 3 spowodowała braki pudełek z grą w brytyjskich sklepach. Sieć GAME musiała zamówić u EA dodatkowe sztuki. Przyznacie, że niezła historia.
[źródło: MCVUK]
Maciej Kowalik