Dzieje Khorinis to dużo więcej, niż kolejny mod do Gothica II

To niemal pełnoprawny dodatek, z profesjonalną obsadą aktorską i rozbudowaną fabułą. I co ważne – powstający w Polsce.

Dzieje Khorinis to dużo więcej, niż kolejny mod do Gothica II
Bartosz Stodolny

07.12.2016 | aktual.: 08.12.2016 13:42

Przyznam szczerze, że nie rozumiem fenomenu Gothica. Tam, gdzie inni widzą ponadczasowe dzieło, ja dostrzegam toporne sterowanie, taki sam interfejs i irytującą narrację. Robiłem do tej serii kilka podejść i za każdym razem się od niej odbijałem.

Gothic 1 Gameplay (720p)

Nie zmienia to faktu, że Gothic, choć przecież już leciwy, nadal jest niesamowicie popularny w naszym kraju, a scena modderska rozkwita w najlepsze. I właśnie o jednym z takich modów będzie ta historia.

Dzieje Khorinis to fanowski dodatek do drugiej części gry, który swoją skalą, ambicjami i zaangażowaniem ludzi spoza społeczności spokojnie mógłby pretendować do miana oficjalnego rozszerzenia przygotowanego przez profesjonalne studio.

Obraz

Fabuła dzieje się na 10 lat przed wydarzeniami z pierwszego Gothica i przenosi nas na wyspę Vaduz, gdzie jako bohater imieniem Lars zostaniemy wplątani w intrygę, będziemy mogli dołączyć do jednej z występujących w grze frakcji i przede wszystkim – poznamy dzieje znanych z serii postaci na długo przed tym, co prezentują właściwe już gry.

Jednak nie tylko historia świadczy o wyjątkowości Dziejów Khorinis. Nad dodatkiem pracuje zespół SoulFire, któremu przewodzi Piotr "Dark" Czołnowski. Dzięki temu, że pochodzi z filmowej rodziny, udało mu się namówić do udziału w projekcie ponad 50 aktorów filmowych, teatralnych i dubbingowych.

Warto dodać, że aktorów nie byle jakich. W obsadzie znajdzie się między innymi Krzysztof Zakrzewski, weteran dubbingowy, który na swoim koncie ma role we wszystkich częściach Wiedźmina, Hitmanie: Rozgrzeszenie, Hearthstonie, Skyrimie i wielu innych grach. Wcielił się też w Syriusza Blacka w growej adaptacji „Zakonu Feniksa” i Złomka w Cars 2: The Videogame.

KRZYSZTOF ZAKRZEWSKI - Gothic II DK | WYWIAD

To oczywiście nie jedyny dubbingowy weteran, który użyczy swojego głosu w Dziejach Khorinis. Kolejnymi, znanymi z występowania w grach, aktorami są Andrzej Gawroński i Andrzej Tomecki. Pierwszego możecie kojarzyć z roli Deckarda Caina w polskich wersjach Diablo II i III, drugi natomiast występował właśnie w Gothicach. Dla pana Tomeckiego będzie to swoisty powrót z emerytury, bo ostatni raz występował w 2011 roku, kiedy wcielił się w rolę Nestora w „Przygodach Tintina” oraz miał swój epizod w Arcanii: Upadku Setarrif.

Obsadę zwieńczają jeszcze dwa, bardzo znane nazwiska, ale o nich dowiecie się śledząc facebookowy profil projektu.

[fbpost url="post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fdziejekhorinis%2Fposts%2F1798242463761980&width=500" width="500" height="626"]

Naprawdę świetnie, że takie projekty powstają i nie są jedynie domeną zagranicznych zapaleńców. Bo fajnie czyta się o takim Skywindzie, Skyblivionie, Falloucie Resurrection czy Project Brazil. To również lata pracy i produkcje bardziej przypominające pełnoprawne gry, niż mody.

Ale równie fajnie znaleźć w Sieci informację, że taki Darek „Noktis” Ćwik wypuszcza polonizacje obu Warcraftów czy Diablo i teraz pracuje nad lokalizacją pierwszego StarCrafta. Fajnie przeczytać o całej ekipie Graj Po Polsku, specjalizującej się w tłumaczeniu na nasz język gier, których producenci i wydawcy albo nie mają środków, albo czasu, albo zwyczajnie chęci spolonizować.

Starcraft 1 PL - polska wersja

W końcu fajnie, że są wśród naszej growej społeczności ludzie tak pozytywni, jak Piotr, którzy poświęcają swój wolny czas i środki na to, by starsze produkcje nie odeszły w niepamięć i żyły nadal. Nawet jeśli ja tych produkcji „nie czuję”.

Bartosz Stodolny

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościmodymodyfikacje
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (12)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.