Dzieje Khorinis to dużo więcej, niż kolejny mod do Gothica II

To niemal pełnoprawny dodatek, z profesjonalną obsadą aktorską i rozbudowaną fabułą. I co ważne – powstający w Polsce.

Dzieje Khorinis to dużo więcej, niż kolejny mod do Gothica II
Bartosz Stodolny

Przyznam szczerze, że nie rozumiem fenomenu Gothica. Tam, gdzie inni widzą ponadczasowe dzieło, ja dostrzegam toporne sterowanie, taki sam interfejs i irytującą narrację. Robiłem do tej serii kilka podejść i za każdym razem się od niej odbijałem.

Gothic 1 Gameplay (720p)

Nie zmienia to faktu, że Gothic, choć przecież już leciwy, nadal jest niesamowicie popularny w naszym kraju, a scena modderska rozkwita w najlepsze. I właśnie o jednym z takich modów będzie ta historia.

Dzieje Khorinis to fanowski dodatek do drugiej części gry, który swoją skalą, ambicjami i zaangażowaniem ludzi spoza społeczności spokojnie mógłby pretendować do miana oficjalnego rozszerzenia przygotowanego przez profesjonalne studio.

Obraz

Fabuła dzieje się na 10 lat przed wydarzeniami z pierwszego Gothica i przenosi nas na wyspę Vaduz, gdzie jako bohater imieniem Lars zostaniemy wplątani w intrygę, będziemy mogli dołączyć do jednej z występujących w grze frakcji i przede wszystkim – poznamy dzieje znanych z serii postaci na długo przed tym, co prezentują właściwe już gry.

Jednak nie tylko historia świadczy o wyjątkowości Dziejów Khorinis. Nad dodatkiem pracuje zespół SoulFire, któremu przewodzi Piotr "Dark" Czołnowski. Dzięki temu, że pochodzi z filmowej rodziny, udało mu się namówić do udziału w projekcie ponad 50 aktorów filmowych, teatralnych i dubbingowych.

Warto dodać, że aktorów nie byle jakich. W obsadzie znajdzie się między innymi Krzysztof Zakrzewski, weteran dubbingowy, który na swoim koncie ma role we wszystkich częściach Wiedźmina, Hitmanie: Rozgrzeszenie, Hearthstonie, Skyrimie i wielu innych grach. Wcielił się też w Syriusza Blacka w growej adaptacji „Zakonu Feniksa” i Złomka w Cars 2: The Videogame.

KRZYSZTOF ZAKRZEWSKI - Gothic II DK | WYWIAD

To oczywiście nie jedyny dubbingowy weteran, który użyczy swojego głosu w Dziejach Khorinis. Kolejnymi, znanymi z występowania w grach, aktorami są Andrzej Gawroński i Andrzej Tomecki. Pierwszego możecie kojarzyć z roli Deckarda Caina w polskich wersjach Diablo II i III, drugi natomiast występował właśnie w Gothicach. Dla pana Tomeckiego będzie to swoisty powrót z emerytury, bo ostatni raz występował w 2011 roku, kiedy wcielił się w rolę Nestora w „Przygodach Tintina” oraz miał swój epizod w Arcanii: Upadku Setarrif.

Obsadę zwieńczają jeszcze dwa, bardzo znane nazwiska, ale o nich dowiecie się śledząc facebookowy profil projektu.

[fbpost url="post.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fdziejekhorinis%2Fposts%2F1798242463761980&width=500" width="500" height="626"]

Naprawdę świetnie, że takie projekty powstają i nie są jedynie domeną zagranicznych zapaleńców. Bo fajnie czyta się o takim Skywindzie, Skyblivionie, Falloucie Resurrection czy Project Brazil. To również lata pracy i produkcje bardziej przypominające pełnoprawne gry, niż mody.

Ale równie fajnie znaleźć w Sieci informację, że taki Darek „Noktis” Ćwik wypuszcza polonizacje obu Warcraftów czy Diablo i teraz pracuje nad lokalizacją pierwszego StarCrafta. Fajnie przeczytać o całej ekipie Graj Po Polsku, specjalizującej się w tłumaczeniu na nasz język gier, których producenci i wydawcy albo nie mają środków, albo czasu, albo zwyczajnie chęci spolonizować.

Starcraft 1 PL - polska wersja

W końcu fajnie, że są wśród naszej growej społeczności ludzie tak pozytywni, jak Piotr, którzy poświęcają swój wolny czas i środki na to, by starsze produkcje nie odeszły w niepamięć i żyły nadal. Nawet jeśli ja tych produkcji „nie czuję”.

Bartosz Stodolny

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościmodymodyfikacje
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (12)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.