Dzieci cyfrowego świata: grają w gry wideo, ale nie potrafią jeździć na rowerze

Blog <a href="http://www.k5learning.com"><strong>K5 Learning</strong></a> opublikował interesującą prezentację na temat współczesnych, amerykańskich dzieci. Choć nie do końca zawarte tam dane odnoszą się na pewno do Europy czy Polski, to jednak warto rzucić na nie okiem.

Obrazek
marcindmjqtx

Blog K5 Learning opublikował interesującą prezentację na temat współczesnych, amerykańskich dzieci. Choć nie do końca zawarte tam dane odnoszą się na pewno do Europy czy Polski, to jednak warto rzucić na nie okiem.

20111122175148kutera RED C:Documents and SettingsjakubwUstawienia lokalneTemporary Internet FilesCon... jakubw word Komputerowe dzieci

Dzieci w USA grają w gry wideo, ale nie potrafią jeździć na rowerze.

Blog K5 Learning opublikował interesującą prezentację na temat współczesnych amerykańskich dzieci. Choć nie do końca zawarte tam dane odnoszą się na pewno do Europy czy Polski, to jednak warto rzucić na nie okiem.

Prezentujemy najciekawsze dane:

1. Więcej dzieci w wieku od 2 do 5 lat potrafi grać w gry wideo, niż jeździć na rowerze.

2. 19 procent dzieci w wieku od 2 do 5 lat potrafi uruchomić aplikację na smartfonie. Tylko 9 proc. potrafi zawiązać sznurówki.

3. Dzieci w wieku do 8 lat spędzają średnio dziennie: godzinę i 44 minuty na oglądaniu telewizji; 29 minut na czytaniu, tyle samo na słuchaniu muzyki, 25 minut na graniu w gry wideo i 5 minut na korzystaniu z nowoczesnych urządzeń mobilnych (smarftony, tablety itp.).

4. Dzieci w wieku od 8 do 18 lat spędzają dziennie 7 godzin i 38 minut na korzystaniu z mediów w celach rozrywkowych (w 2004 roku było to 6 godzin i 30 minut). Warto jednak zaznaczyć, że z niektórych korzystają symultanicznie i w ten sposób „pakują” w tych ponad 7 godzinach 10 godzin i 45 minut.

5. Dzieci w wieku poniżej dwóch lat spędzają dwa razy więcej czasu na oglądaniu telewizji niż na słuchaniu, jak ktoś im czyta.

6. 53 proc. dzieci w wieku od 2 do 4 lat korzystało z komputera. W przypadku przedziału od 5 do 8 lat odsetek ten wynosi 90 procent.

7. Jedna czwarta dzieci poniżej trzeciego roku życia codziennie korzysta z internetu. W przypadku dzieci do lat pięciu - już połowa.

8. 51 proc. dzieci w wieku do ośmiu lat grało w grę konsolową. 81 proc. w przypadku dzieci w wieku od 5 do 8 lat. 17 proc. dzieci w wieku od 5 do 8 lat gra codziennie, 36 proc. - przynajmniej raz w tygodniu.

9. W 2004 roku 18 proc. dzieci w wieku od 8 do 18 lat miało iPoda. W 2009 roku - już 76 proc.

Świat zmienia się na naszych oczach...

Pełną prezentację możecie znaleźć pod tym adresem. Poniżej prezentujemy najciekawsze naszym zdaniem dane.

1. Więcej dzieci w wieku od 2 do 5 lat potrafi grać w gry wideo, niż jeździć na rowerze.

2. 19% dzieci w wieku od 2 do 5 lat potrafi uruchomić aplikację na smartfonie. Tylko 9% potrafi zawiązać sznurówki.

3. Dzieci w wieku do 8 lat spędzają średnio dziennie: godzinę i 44 minuty na oglądaniu telewizji; 29 minut na czytaniu, tyle samo na słuchaniu muzyki, 25 minut na graniu w gry wideo i 5 minut na korzystaniu z nowoczesnych urządzeń mobilnych (smarftony/tablety itp.).

4. Dzieci w wieku od 8 do 18 lat spędzają dziennie 7 godzin i 38 minut na korzystaniu z mediów w celach rozrywkowych (w 2004 roku było to 6 godzin i 30 minut). Warto jednak zaznaczyć, że z niektórych korzystają symultanicznie i w ten sposób "pakują" w tych ponad 7 godzinach 10 godzin i 45 minut.

5. Dzieci w wieku poniżej dwóch lat spędzają dwa razy więcej czasu na oglądaniu telewizji niż na słuchaniu, jak ktoś im czyta.

6. 53% dzieci w wieku od 2 do 4 lat korzystało z komputera. W przypadku przedziału od 5 do 8 lat odsetek ten wynosi 90%.

7. Ćwierć dzieci poniżej trzeciego roku życia codziennie korzysta z sieci. Połowa w przypadku dzieci do lat pięciu.

8. 51% dzieci w wieku do ośmiu lat grało w grę konsolową. 81% w przypadku dzieci w wieku od 5 do 8 lat. 17% dzieci w wieku od 5 do 8 lat gra codziennie, 36% - przynajmniej raz w tygodniu.

9. W 2004 roku 18% dzieci w wieku od 8 do 18 lat miało iPoda. W 2009 roku - już 76%.

To oczywiście tylko suche dane, które trzeba jeszcze poddać analizie, zanim wyciągnie się wnioski. Czy nie są jednak... interesujące?

Świat zmienia się na naszych oczach.

Obrazek
Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne