Dział odpowiedzialny za PS3 już pracuje oraz inne nowinki z CD Projekt Red

Tak, wiem o jakiej grze myślicie. Ja też o niej myślę. I o niej też będzie. Choć nie tylko.

marcindmjqtx

29.06.2011 | aktual.: 06.01.2016 12:35

Czego gracz może szukać na serwisie Stockwatch? Teoretycznie niczego, to portal poświęcony giełdzie, akcjom, bessom, hossom, spadkom, wzrostom i innym tego typu sprawom. Okazuje się jednak, że i tam znaleźć można interesujące nas wieści. Tak się bowiem składa, że 27 czerwca odbyło się Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy (tzw. ZWZA) firmy CD Projekt Red. Na forum rzeczonego serwisu użytkownik piotrch zaś rzetelnie je opisał.

Czego możemy się więc dowiedzieć? Otóż najciekawsza informacja brzmi tak, że już od jakiegoś czasu w CDP pracuje komórka odpowiedzialna za PS3. Firma posiada także deweloperskie wersje tych konsol, ma więc wszelkie możliwości by wyprodukować Wiedźmina 2 także na nie. Oczywiście nadal nie mamy żadnej oficjalnej informacji, że tak się stanie, niemniej wiele na to wskazuje, prawda? Zwłaszcza, że CDP przyznał też, że premiera pecetowej wersji w Japonii nie ma większego znaczenia sprzedażowego, ale jest częścią kampanii reklamowej przygotowującej rynek pod ewentualne wydanie na PlayStation 3.

Jeśli zaś chodzi o Wiedźmina xboksowego, to prace idą dobrze, większość osób, które wcześniej pracowały przy PC teraz zajmuje się nim, rekrutowani są także nowi pracownicy. Gra powinna być skończona najpóźniej wczesną jesienią, by móc przejść proces certyfikacji u Microsoftu i ukazać się zgodnie z planem w czwartym kwartale bieżącego roku. CDP zdecydowanie nie obawia się planowanej na ten sam czas premiery The Elder Scrolls V: Skyrim (choć jej opóźnienie byłoby raczej dobrą wiadomością).

Dość dziwnie (zabawnie?) brzmi relacja z części ZWZA poświęconej silnikowi RedEngine. Jak pisze piotrch:

Adam Kiciński przekazał to dość obrazowo, silnik robiony jest w ten sposób, że pisze się grę, naciska guzik, a ona pojawia się równocześnie na wszystkie 3 platformy (tak, zamiarem firmy jest by W3 ukazał się na wszystkie 3 platformy równocześnie). Silnik jest łatwy w obsłudze, nie mniej by zainteresować nim innych producentów gier, potrzebna jest produkcja, która z sukcesem ukaże się na wszystkie 3 platformy. Nie jestem może ekspertem od robienia gier, ale o ile wiem o nim cokolwiek, to żadna - i chyba ciężko się z tym nie zgodzić - nie powstaje za naciśnięciem guzika. Zwalam jednak winę za tę - powiedzmy - dziwną wypowiedź na niedoskonałość internetowej relacji albo specyfikę samego ZWZA (spotkanie z inwestorami, te sprawy, rozumiecie...).

W kwestii sprzedaży Wiedźmina 2 pecetowego nie pojawiły się żadne konkrety (choć ma to się stać w przyszłości), nie wiemy więc na razie, ile gier się sprzedało. Poinformowano jedynie, że jest to zdecydowanie więcej, niż podaje serwis VGChartz (który jest marnym źródłem, nawiasem mówiąc), czyli możemy założyć, że więcej niż 500 tysięcy egzemplarzy.

Nie samym Wiedźminem jednak CDP żyje. Na ZWZA mówiono także o serwisie GoodOldGames, który w przyszłości ma zacząć generować większą część przychodów firmy, a nie być tylko dodatkiem do wydawania gier czy ich produkowania. Ciężko jednak nie oczekiwać takich informacji na spotkaniu przeznaczonym dla inwestorów.

Więcej informacji na temat ZWZA - mniej dotyczących gier, bardziej jednak biznesu - znajdziecie oczywiście w pełnej relacji na forum StockWatch. Miejcie jednak w pamięci, że to spotkanie akcjonariuszy (a nawet jedynie jego opis pochodzący z nie do końca pewnego źródła), a nie w żadnym wypadku oficjalne oświadczenia.

Tomasz Kutera

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomości360ps3
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.