Dystrybucja cyfrowa ma się dobrze

Strona głównaDystrybucja cyfrowa ma się dobrze
22.03.2011 20:20
marcindmjqtx
marcindmjqtx

EEDAR, amerykańska firma zajmująca się badaniem rynku gier wideo, udostępniła najnowsze statystyki dotyczące dystrybucji cyfrowej.

bESwdtlx

Dane pochodzą z konferencji zatytułowanej "Alternatywne modele biznesowe cyfrowej dystrybucji", która odbyła się podczas GDC. Według nich rynek DLC (dodatki) i DLG (gry) wciąż rośnie. Podczas prezentacji, Geoffrey Zatkin ujawnił, że 55% posiadaczy xboksów 360 kupiło przynajmniej jedną grę. Liczba ta rośnie do 64% wśród graczy hardcorowych.

Zatkin podzielił się także prognozami na przyszłe lata. Według nich dochody z dystrybucji cyfrowej wzrastać będą z roku na rok o 35%, aby w 2014 roku osiągnąć poziom 26% całkowitej sprzedaży gier na konsole.

Według EEDAR 76% posiadaczy konsol jest świadoma istnienia DLC i DLG, ale tylko 44% skorzystało z tej usługi. Co ciekawe, aż 90% użytkowników preferuje premierę dodatków do gier nie krócej niż 3 miesiące po premierze gry. Zatkins podkreślił, że wydawcy czasami wypuszczają DLC za wcześnie, powodując pojawianie się reklam zachęcających do ściągania bonusów, zanim gra trafi jeszcze na półki sklepowe. Ważna dla kupujących jest też jakość samej gry. 86% z nich rozważa zakup DLC tylko wtedy, gdy podstawka będzie miała średnią wyższą niż 80 na Metacritics.

bESwdtlz

Jak wygląda sprawa cen? Zatkin podkreśla, że nie jest barierą hamującą sprzedaż. Obecna stawka jest dużo niższa, niż skłonni byliby zapłacić użytkownicy. Sugeruje jednak, że zamiast podnosić ceny, dystrybutorzy powinny rozejrzeć się za pomysłem zachęcenia ludzi poprzez osiągnięcia i trofea. Założyciel EEDAR wymienia 6 elementów, które powinny poprawić przychody z dystrybucji cyfrowej: świadomość tego, że DLC istnieje, ilość konsol podłączonych do Internetu, jakość i wygląd sklepu sprzedającego DLC, odstęp od premiery gry, liczba osób, która ukończyła podstawkę oraz reklama.

Wojtek Kubarek

Udostępnij:
bESwdtlJ
Komentarze (0)
bESwdtmv