Dwudziesty numer Piksela już w kioskach - co w nim znajdziemy?
Rzut oka na spis treści nowego numeru.
27.10.2016 07:56
Polygamia wchodzi w kooperację z wydawcą magazynu Pixel. Co miesiąc przeczytacie u nas zapowiedź nowego numeru, a co tydzień republikację jednego z ich starszych materiałów. Pixel to sporo ponadczasowych tekstów o grach retro i ogólnie branży. Wybrane z nich będziecie mogli sprawdzić za darmo na naszych łamach.
LOADING
- RADAR
Nowa rubryka w Pixelu, przedstawiająca najnowsze wiadomości z obszaru elektronicznej rozrywki.
Temat USS Enterprise powraca i to w rzeczywistości wirtualnej.
Główny autor Gears of War Cliff Bleszinski zarzekał się, że już nie będzie robić gier. Nie mówił prawdy...
Nadredaktor Wolf uważnie przejrzał ankiety czytelników Pixela i dostarczył nam gotowe wnioski do wdrożenia, a w Interface wypunktował najciekawsze spostrzeżenia.
Do polski przyjechał dyrektor generalny Netfliksa i opowiedział o perspektywach rozwoju stacji nad Wisłą.
W Warszawie odbyła się tajna konferencja, na której zaprezentowano pionierski sprzęt, który może w przyszłości wyewoluować w VR bez gogli.
Testujemy nowy hardware od Sony, gramy w najważniejsze premierowe gry i opisujemy wrażenia z obcowania z PS VR.
Nostalgiczny reportaż z miejsca, w którym prezentowane są automaty... z początków XX wieku.
Borek odwiedził najbardziej niezależnych indyków na polskiej scenie, którzy właśnie wydali recenzowanego w tym numerze Butchera
PLAY THE GAME
- SHADOW WARRIOR 2
Znakomita siekanka z rodzimego Flying Wild Hog, w której jako Lo Wang mierzymy się z pomiotem z piekła rodem.
Remake pierwszej odsłony Kozaków z 2001 roku, przystosowana do wymagań współczesnych fanów strategii czasu rzeczywistego.
Prawdopodobnie najbardziej oczekiwana strategia roku wpadła w ręce Sir Haszaka.
Niby mała rzecz, ale bardzo zacna, przywołująca czasy takich tytułów jak Contra czy Spelunker.
Na razie wersja Early Access, ale szykuje się jeden z tytułów roku dla fanów klasycznych izometrycznych RPG.
Lubimy gry, które w ironiczny sposób próbują mówić o otaczającej nas rzeczywistości – a ta produkcja zajmuje się piętnowaniem korporatów.
Jedna z najlepszych gier w tym miesiącu i jeden z kilku najdoskonalszych tytułów, jakie ukazały się na Wii U.
Oczekiwaliśmy jak na Grand Theft Auto V, no i Mafia rzeczywiście powróciła z wielkim przytupem.
To był niesamowity miesiąc, bo na warsztacie mieliśmy też nowe Gearsy, które próbowały osiągnąć niemożliwe, czyli zbliżyć się do poziomu „jedynki”.
Ileż razy eksplorowaliśmy podejrzane wnętrza statków kosmicznych... pytanie czy tym razem strachów jest dostatecznie dużo?
Zrealizowany z artystycznym zacięciem thriller rozgrywający się w tajemniczym miasteczku.
Niby staroszkolny RPG, ale zrealizowany z zamiłowaniem do pięknych krajobrazów i nietypowego bestiarium.
Team 17 to jeden z najdłużej istniejących europejskich deweloperów, który nieustannie potwierdza, że żyje i ma się dobrze.
Bardzo ciekawa przygodówka o robocie, który został wyrwany ze swojej codzienności.
Testowaliśmy te wyścigi na kierownicy, bez niej, w każdym możliwym trybie jazdy.
Obok Gears of War 4 i Quantum Break to chyba największy obecnie kąsek w Windows Store.
Musisz nawiązać kontakt z superkomputerem, by powrócić na Ziemię... i bynajmniej nie zowie się on SHODAN.
HALL OF FAME
- ULTIMA 7
Najlepsza gra na świecie ze względu na bogactwo świata przedstawionego, a zwłaszcza daleko posuniętą interakcję, która w 1992 roku po prostu szokowała.
Autor Infocomu i założyciel Legend Entertainment zgodził się opowiedzieć Pixelowi o swojej karierze i o tym, dlaczego przygodówki w pewnym momencie były tak popularne, a potem się to załamało.
Historia jednej z najbardziej oryginalnych strzelanin ostatnich lat, a także dwóch kolejnych gier kontynuujących jej dziedzictwo.
Córka Terry'ego Pratchetta opowiada Pixelowi, jak to się stało, że zaczęła pisać scenariusze do gier i co ją inspirowało przy Mirror's Edge i Rise of the Romb Raider.
SECRET LEVEL
- AMIGA CZ. 3
Powoli zbliżamy się do premiery Amigi w nowojorskim Lincoln Center...
Borek napisał o zamierzchłych czasach, gdy robienie zrzutów ekranu z gier był tajemną sztuką.
Czym różnią się kosmiczne stroje dla astronautów z USA i Rosji, a jaką rolę w tym segmencie widzą dla siebie Chińczycy?
Bardzo, bardzo osobisty felieton Śledzia, w którym autor próbuje znaleźć sens w powtarzalnej codzienności.
CREDITS
- ECSTATICA
Elipsoidalny horror, w którym atakowały nas bestie wzięte wprost guseł Średniowiecza.
Krótkie gry – w jakich sytuacjach mają sens?
Sylwetki siedmiu wspaniałych, artystów, którzy swą wyobraźnią przyczynili się do tego, że gry wideo zaczęto uważać za równe komiksom i filmom.
Naczelnik trochę się złości na praktyki wydawców, ale stara się też znajdować pozytywy.
Długa historia komputerowych wybryków ksenomorfa z filmu Ridleya Scotta. Miał bardziej i mniej udane wcielenia, ale jest obecny aż do dziś!