Dungeon Fighter Online - gra na Xboksa, za którą nie zapłacicie ani grosza. Być może
Zapłacicie, jeśli będziecie chcieli zdobyć lepszą broń i gadżety. Dungeon Fighter Online chodzona bijatyka z masą atrakcji, która może zostać pierwszą gra na Xboksa 360 utrzymująca się z modelu free2play
25.03.2011 | aktual.: 06.01.2016 13:22
Dungeon Fighter Online to chodzona bijatyka z elementami MMO. Gracz tworzy postać, wybiera dla niej klasę, a następnie wyrusza na nieskończoną wędrówkę na lewy lub prawy koniec planszy walcząc po drodze z hordami wrogów, współpracując lub rywalizując z innymi graczami. Na pecetach wygląda to tak:
Gra cieszy się sporą popularnością w Azji, choć w tamtejszych warunkach 20 milionów zarejestrowanych użytkowników nie jest pewnie najwyższym wynikiem. W 2009 roku trafiła na zachód, a teraz zmierza na Xbox Live Arcade. W wersji pecetowej gra utrzymuje się ze sprzedawania graczom dodatkowych ciuszków, broni i innych niezbyt potrzebnych, ale miłych rzeczy. Producenci zapewniają, że rzeczy ze sklepiku nie zaburzają równowagi pomiędzy tymi, którzy płacą, a tymi, którzy nie wydają na Dungeon Fighter Online ani grosza.
Nie wiadomo jednak do końca, czy obecny model biznesowy gry zostanie w całości przeniesiony na XBLA - dotychczas Microsoft niechętnie pozwalał producentom gier na eksperymentowanie z mikropłatnościami na Xboksie. Właściwie - w ogóle nie pozwalał.
Entuzjazm części mediów chłodzi więc Joystiq, przytaczając wypowiedź wydawcy, Nexon, dla których "nic jeszcze nie zostało ustalone" w kwestii płatności. Z drugiej strony w oficjalnym oświadczeniu można przeczytać, że gra zachowa swój "MMORPG-owy charakter".
DFO mają trafić na XBLA w drugiej połowie 2011 roku.
[via Siliconera, Joystiq]
Konrad Hildebrand