Drugi sezon Hitmana pod znakiem zapytania. Square Enix pozbywa się IO Interactive

Jacyś chętni na kupno?

Drugi sezon Hitmana pod znakiem zapytania. Square Enix pozbywa się IO Interactive
Maciej Kowalik

Wydawało się, że wszystko gra. Pomimo problemów na starcie, eksperyment z epizodyczną formą Hitmana okazał się strzałem w dziesiątkę, a Duńczycy otwarcie mówili już o kolejnym sezonie przygód Agenta 47. Miał powstawać w otwartym pod koniec ubiegłego roku nowym biurze, któremu towarzyszyło nawet odświeżenie loga. Ba, co tam drugi sezon...

Na początku roku rozpoczęli też proces rekrutacji do nowego projektu - zupełnie nowego IP, napędzanego Unreal Engine. O tym, że wymyślać marki potrafią świadczy nie tylko Hitman ale też Kane & Lynch czy Freedom Fighters.

Tymczasem teraz przyszłość studia i jego projektów stanęła pod znakiem zapytania. IO Interactive zostało własnością Square Enix, gdy firma kupowała Eidos w 2009 roku. Teraz ich drogi się rozchodzą... jeśli pójdzie dobrze. Skierowany do inwestorów komunikat jest bardzo lakoniczny, ale wynika z niego, że tworzone przez duńskie studio gry nie są kluczowym elementem przyszłości, jaką widzi przed sobą wydawca.

Obraz

Wydawca poinformował inwestorów, że koszt rozstania z developerem wyniesie 43 miliony dolarów. Eurogamer spekuluje, że tak wysoka kwota może oznaczać, że drugi sezon Hitmana wylądował w koszu.

Cytowane jako powód decyzji skupienie się na kluczowych markach musi być dla Duńczyków tym boleśniejsze, że Square Enix zanotowało właśnie rekordowy rok jeśli idzie o sprzedaż i przychody. Głównie za sprawą Final Fantasy XV i premiery Rise of the Tomb Raider na PS4. Oraz dzięki grom mobilnym, z których firma wymienia Final Fantasy Brave Exvius, Hoshi No Dragon Quest, Dragon Quest Monsters Super Light i Kingdom Hearts Union X. W porównaniu do poprzedniego roku fiskalnego sprzedaż wzrosła o 20%, a dochód operacyjny o 20,3%.

Square Enix nie widzi w swoich planach miejsca dla IO Interactive, co oczywiście musi smucić fanów Hitmana. Ale pamiętajmy, że te plany to - oprócz nowego Tomb Raidera - pewnie gry tworzone dzięki umowie z Marvelem. Przypomnę, że Deus Ex: Rozłam Ludzkości oczekiwań nie spełnił i seria prędko nie doczeka się kontynuacji.

IO Interactive nie komentuje jeszcze sprawy.

Maciej Kowalik

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościsquare enixbranża
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.