Do Starfield lepiej mieć kartę AMD? Todd Howard ogłosił współpracę

Bethesda ogłasza nawiązanie wyłącznego partnerstwa z AMD. Cel jest oczywisty: jak najlepsze zoptymalizowanie Starfielda w wersji przeznaczonej na PC oraz konsole Xbox. Czy to oznacza, że zabraknie wsparcia DLSS od Nvidii?

Todd Howard mówi o współpracy  z AMD
Todd Howard mówi o współpracy z AMD
Źródło zdjęć: © Youtube

Starfield powraca i ma garść cennych informacji, zwłaszcza dla graczy chcących przeżyć kosmiczną odyseję Bethesdy na PC. Otóż wymieniona Bethesda Softworks nawiązuje współpracę z firmą AMD. Dodajmy, że jest to partnerstwo "wyłączne".

Ma to zapewnić potężną funkcjonalność i optymalizację w Starfield. Dzięki tej współpracy wszyscy grający na Xbox (konsole "zielonych" mają CPU/GPU od AMD) oraz PC z procesorami AMD Ryzen 7000 i kartami graficznymi AMD Radeon RX 700, będą mogli cieszyć się niezwykłą wydajnością i niesamowitym poziomem grafiki. Jest jedno "ale".

Starfield z FSR 2, ale bez DLSS?

Tym samym gracze uświadczą AMD FidelityFX Super Resolution 2 (FSR 2). Ta technika skalowania obrazu pozwoli ostatecznie zwiększyć liczbę FPS. Wszystko brzmi pięknie, ale społeczność graczy nie jest do końca zadowolona.

Ogłoszenie takiej współpracy może oznaczać, że najzwyczajniej w świecie Starfield nie obsłuży technologii Nvidii – DLSS. Do takich wniosków dochodzą gracze, którzy dali upust swojemu niezadowoleniu w sekcji komentarzy pod powyższym nagraniem.

Starfield w 30 fps na konsolach Xbox

Starfield, czyli najmniej zabugowana gra w historii Bethesdy, ostatecznie i tak wyciąga 30 klatek na sekundę w wersji konsolowej. Chociaż tu małe sprostowanie, bo Starfield potrafi wyciągnąć na konsolach Xbox Series X|S miejscami nawet i 60 klatek na sekundę, ale twórcy świadomie nałożyli ograniczenie. Na koniec przypomnijmy, że Starfield zadebiutuje 6 września 2023 r., trafiając na PC oraz konsole Xbox Series X|S.

Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.