Do kogo wędrują nasze pieniądze gdy kupujemy grę?

Wirtualna rozrywka to wielomilionowy biznes, a największe hity z głównego nurtu do najtańszych nie należą. Kto dostaje jaką część z pieniędzy, które płacimy za grę w sklepie?

marcindmjqtx

11.01.2011 | aktual.: 06.01.2016 14:31

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Poniższe wyliczenia zostały przygotowane przez dziennikarzy Eurogamera na podstawie wiadomości z brytyjskiego rynku. Sporo jest tu szacunków i niedomówień, bo handlowcy niechętnie dzielą się informacjami dotyczącymi pieniędzmi, ale rozkład prezentuje się tak:

Zakładając, że zapłaciliśmy za nową grę w sklepie 39,99 funtów...

  • 12 funtów - wędruje do wydawcy
  • 10,50 funta - wędruje do sklepu
  • 8 funtów - do właściciela platformy (Microsoft, Sony, Nintendo)
  • 7 funtów - podatek VAT
  • 1,75 funta -  marketing
  • 0,65 funta - dystrybucja

Gdzie w tym zysk twórcy? Tu już wszystko zależy od umowy z wydawcą, a ta zazwyczaj jest tajna. Według Eurogamera, do kieszeni autorów wędruje około 3 funtów.

Na przytoczonym przykładzie stanowi to mniej niż 10 proc. pudełkowej ceny gry.

[via Eurogamer]

Konrad Hildebrand

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.