Dlaczego Valve nie stworzy w końcu Source'a 2?

Zapewne każdy, kto śledzi poczynania Valve (a sądzę, że mało kto ich nie śledzi), zastanawiał się, dlaczego firma nadal tworzy gry w oparciu o silnik, który ma już ładne 7 lat. Dlaczego nie stworzy nowego?

Dlaczego Valve nie stworzy w końcu Source'a 2?
marcindmjqtx

16.10.2011 | aktual.: 06.01.2016 11:53

Odpowiedź jest prozaiczna. Jak stwierdził Chet Faliszek ze studia, w końcu wypuszczą Source 2. Na razie tego jednak nie robią, bo zmiana silnika oznacza pewne problemy. Cały zespół musiałby na nowo uczyć się narzędzi, na nowo poznawać możliwości silnika, uczyć się różnych tricków, które pozwalają wycisnąć z niego więcej niżby się wydawało.

A to jest to atut trudny do przeceniania przecież. Szczególnie, że mimo wszystko Source nadal radzi sobie nieźle - może już nie olśniewa tak jak kiedyś, ale nadal nie jest brzydki. Dlatego Valve nie spieszy się z tworzeniem czegoś całkowicie nowego. Na razie twórcy wolą grzebać przy starym silniku, cały czas go poprawiając. Kto wie, może te poprawki kiedyś będą na tyle duże, aby można było przemianować Source'a na Source'a 2?

I chociaż rozumiem podejście Valve, to jednak muszę powiedzieć, że 7-8 lat temu nigdy bym nie pomyślał, że to studio postawi na tak powolny rozwój. Wtedy bowiem robili rewolucję graficzną, wprowadzali na szeroką skalę do świata gier fizykę. W oczach wielu przyćmili id Software z ich nowinkami technicznymi. No ale Valve nie pociągnęło tematu dalej i nie stało się firmą od graficznych bajerów. Może to i lepiej?

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.