Dlaczego nie ma w Polsce edycji kolekcjonerskiej Two Worlds 2?

Dlaczego nie ma w Polsce edycji kolekcjonerskiej Two Worlds 2?
21.11.2010 11:14
marcindmjqtx
marcindmjqtx

Two Worlds 2 od krakowskiego studia Reality Pump wzbudziło mieszane uczucia. Na naszym forum pisaliście, że gra jest dużo mniejsza i krótsza niż zapowiadano, dziwił Was brak edycji kolekcjonerskiej. Cóż, przynajmniej to ostatnie udało nam się wyjaśnić.

Michał Gębicki z CD Projektu odpowiedział na nasze pytania o Two Worlds 2 na jesiennej konferencji swojej firmy. Zaczął od przeprosin: "Chciałbym bardzo przeprosić wszystkich polskich fanów gry Two Worlds 2, przede wszystkim za brak edycji kolekcjonerskiej."  Niestety, z powodów technicznych, nikt poza mną tego nie usłyszał. A w sumie historia jest ciekawa.

CD Projekt winę zrzuca na zachodniego wydawcę - firmę Zuxxez. "Edycja Kolekcjonerska TW2 składać się  miała w zdecydowanej większości z elementów produkowanych przez Zuxxez (tych samych, które miały się znaleźć w edycjach kolekcjonerskich w innych krajach). Niestety, nasze zamówienie nie zostało do dzisiaj zrealizowane. Nie podano nam przyczyny, nie usłyszeliśmy  słowa wyjaśnienia. Zuxxzez w ogóle nie dostarczył uprzednio zamówionych przez nas elementów). Mimo licznych próśb, interwencji i nacisków z naszej strony, do dnia dzisiejszego nie dostaliśmy informacji, dlaczego polscy gracze nie otrzymali możliwości nabycia edycji kolekcjonerskiej. Takie postawienie sprawy nie pozostawiło nam innego wyjścia, jak wycofanie się z wydawania tej edycji w Polsce." - mówi nam Michał Gębicki. A to i tak dość łagodne postawienie sprawy. W kuluarowych rozmowach zachowanie Zuxxezu określano bardziej dobitnie.

Ale to nie wszystko - Zuxxez poza niedotrzymywaniem terminów i niewysłaniem komponentów edycji kolekcjonerskiej miał też problemy z komunikacją i odpowiadaniem na pytania. Proces lokalizacji w ich wykonaniu również pozostawiał wiele do życzenia. "Mówiąc wprost - traktowanie nas w sposób bardzo lekceważący praktycznie na każdym poziomie sprawiło, że skądinąd świetna gra, ze świetnego studia, nie otrzymała odpowiedniej oprawy, na jaką zasługiwała." dodaje Gembicki.

CD Projekt mówił też, że Two Worlds 2 w Polsce pokazała się tylko dzięki "proaktywnej postawie Reality Pump i ich ogromnemu zaangażowaniu". To tyle jeżeli chodzi o edycję kolekcjonerska. Nadal jednak nie wiemy, jak Reality Pump odnosi się do zarzutów graczy, co do długości gry i wielkości dostępnego świata. Co spowodowało te decyzje? Mamy nadzieję, że kiedyś nam na te pytania odpowiedzą.

Piotr Gnyp

PS Skontaktowaliśmy się również z Zuxxezem, by poznać ich wersję tej historii.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)