Dlaczego można chcieć odejść z takiej firmy jak Valve?

Przyjęło się uważać Valve za najlepsze miejsce pracy na Ziemi. Mimo to, istnieją ludzie, którzy mieli tej firmy dość.

Dlaczego można chcieć odejść z takiej firmy jak Valve?
marcindmjqtx

Viktor Antonov jest znanym nazwiskiem. To właśnie z nim utożsamiany jest specyficzny "centralno-europejski" klimat City 17 z Half-Life 2. Kilka lat temu odszedł z Valve i jego nazwisko wykorzystywane jest w promocji interesująco zapowiadającego się Dishonored, opisywanego m.in. jako "gra twórcy HL2".

Valve dało światu kilka świetnych gier: Half Life, Left 4 Dead, Team Fortress 2, Portal. Przede wszystkim jednak swoją platformą Steam zdobyło pozycję lidera na rynku pecetowych dystrybucji cyfrowej. Niezależność finansowa wynikająca z prowadzenia największego sklepu z grami w sieci pozwala im siedzieć dłużej nad swoimi flagowymi grami, a po internecie krążą legendy o niesamowitych metodach organizacji pracy w firmie, która stawia na indywidualizm, kreatywność i bezpośrednią komunikację w zespołach.

Mimo to Antonov powiedział Eurogamerowi w zeszłym tygodniu:

Odszedłem dokładnie w momencie kiedy przestali robić spektakularne gry AAA, czyli Half-Life 2. Od tego momentu robią tylko odcinki. Można się oczywiście spierać, czy Left 4 Dead nie było taką grą, ale wiecie, jacy są artyści:

Gdy przyszedłem do Valve, byli małą firmą. Rozrośli się, są znacznie więksi, a ja jestem zainteresowany podejmowaniem pewnego kreatywnego ryzyka, które można porównać do jazzu, jammowania i rock and rolla, kiedy coś jest małe, intensywne i ma wywołać rewolucje w medium. Dla Antonova najważniejszy jest projekt i najwyraźniej to, nad czym pracowało ówcześnie Valve niezbyt mu pasowało. Co może oznaczać, że prace nad Half-Life 3 były dopiero w planach (teraz też mogą być). Albo trzecia część też miała być podzielona na epizody.

Tak czy siak, lubiący pracę w małych organizacjach Antonov jest teraz dyrektorem odpowiedzialnym za projekty wizualne w koncernie Zenimax, nadzorujący to co, dzieje się w takich "firemkach" jak id Software czy Bethesda.

Źródło: Eurogamer

Konrad Hildebrand

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.