Dlaczego można chcieć odejść z takiej firmy jak Valve?

Dlaczego można chcieć odejść z takiej firmy jak Valve?

Dlaczego można chcieć odejść z takiej firmy jak Valve?
marcindmjqtx
30.07.2012 09:50, aktualizacja: 05.01.2016 16:39

Przyjęło się uważać Valve za najlepsze miejsce pracy na Ziemi. Mimo to, istnieją ludzie, którzy mieli tej firmy dość.

Viktor Antonov jest znanym nazwiskiem. To właśnie z nim utożsamiany jest specyficzny "centralno-europejski" klimat City 17 z Half-Life 2. Kilka lat temu odszedł z Valve i jego nazwisko wykorzystywane jest w promocji interesująco zapowiadającego się Dishonored, opisywanego m.in. jako "gra twórcy HL2".

Valve dało światu kilka świetnych gier: Half Life, Left 4 Dead, Team Fortress 2, Portal. Przede wszystkim jednak swoją platformą Steam zdobyło pozycję lidera na rynku pecetowych dystrybucji cyfrowej. Niezależność finansowa wynikająca z prowadzenia największego sklepu z grami w sieci pozwala im siedzieć dłużej nad swoimi flagowymi grami, a po internecie krążą legendy o niesamowitych metodach organizacji pracy w firmie, która stawia na indywidualizm, kreatywność i bezpośrednią komunikację w zespołach.

Mimo to Antonov powiedział Eurogamerowi w zeszłym tygodniu:

Odszedłem dokładnie w momencie kiedy przestali robić spektakularne gry AAA, czyli Half-Life 2. Od tego momentu robią tylko odcinki. Można się oczywiście spierać, czy Left 4 Dead nie było taką grą, ale wiecie, jacy są artyści:

Gdy przyszedłem do Valve, byli małą firmą. Rozrośli się, są znacznie więksi, a ja jestem zainteresowany podejmowaniem pewnego kreatywnego ryzyka, które można porównać do jazzu, jammowania i rock and rolla, kiedy coś jest małe, intensywne i ma wywołać rewolucje w medium. Dla Antonova najważniejszy jest projekt i najwyraźniej to, nad czym pracowało ówcześnie Valve niezbyt mu pasowało. Co może oznaczać, że prace nad Half-Life 3 były dopiero w planach (teraz też mogą być). Albo trzecia część też miała być podzielona na epizody.

Tak czy siak, lubiący pracę w małych organizacjach Antonov jest teraz dyrektorem odpowiedzialnym za projekty wizualne w koncernie Zenimax, nadzorujący to co, dzieje się w takich "firemkach" jak id Software czy Bethesda.

Źródło: Eurogamer

Konrad Hildebrand

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)