Dlaczego ludzie kupują PlayStation 3?
Zawarte w tytule pytanie nie nosi w sobie śladu niedowierzania, jednakże musicie przyznać, że w konsolowych rozmowach bardzo często się przewija. Odpowiedzi na nie postanowiła poszukać firma badawcza Nielsen, która zapytała swoich badanych o powody, dla których zamierzają nabyć konsolę Sony.
18.05.2010 | aktual.: 08.01.2016 13:54
Amerykańscy ankietowani mieli wskazać pięć głównych powodów, dla których w najbliższym czasie chcą kupić PlayStation 3. Wyniki prezentują się następująco:
- 65 proc. wskazało na napęd Blu-ray
- 63 proc. zainteresowało się konsolą po obniżce ceny
- 62 proc. podobała się biblioteka dostępnych gier
- 62 proc. chciało pójść dalej po PlayStation 2
- 56 proc. chciało grać na konsoli razem ze znajomymi
- 50 proc. zainteresowało się innymi sieciowymi opcjami konsoli
- 49 proc. zainteresowało się innymi mulitimedialnymi opcjami konsoli
- 42 proc. wskazało na chęć grania poprzez PSN
- 36 proc. skorzystało z oferty "konsola + telewizor HD"
- 12 proc. kupiło konsolę ze względu na jedną konkretną grę
Niespodziewane, ale nie ma ani słowa o oferowaniu konsoli w ramach dodatku do umowy z operatorami komórek, o czym wspominały wyniki ankiety na pewnym brytyjskim serwisie. To ci dopiero.
Jak widać, ponad trzy lata po premierze, skojarzenie "PlayStation 3 = Blu-ray" nadal trzyma się nieźle, ale biblioteka gier jest prawie tak samo mocnym argumentem.
Powodem dla których Nielsen przeprowadził badania była chęć sprawdzenia jak istotną motywacją przy zakupie PS3 może być jakiś tytuł dostępny na daną konsolę - w tym wypadku God of War 3.
12 proc. ankietowanych odpowiadających, że za ich wyborem stoi jedna konkretna gra to moim zdaniem całkiem sporo - zawsze z pewnym dystansem traktowałem całe to gadanie o kupowaniu konsoli dla tylko jednej gry i system sellerach.
Spośród listy 20 tytułów dostępnych na PlayStation 3 33 proc. ankietowanych wskazało God of War 3, jako tytuł, który przykuwa ich uwagę. Jakie były wyniki pozostałych gier niestety firma nie podała. Zważywszy, że badanie było przeprowadzane niedawno, kampania promocyjna trzecich przygód Kratosa nadal była całkiem żywa w pamięci.
[via Nielsen]