Wcześniej jednak Karl Magnus Troedsson w rozmowie z Eurogamerem ustosunkował się do pytania, dlaczego EA zaczęło zdejmować z sieci materiały, które miały pochodzić z wczesnej wersji Battlefielda 3 na Xboksa 360:
Oglądanie gry w marnej rozdzielczości 320x200 na YouTube nie jest sposobem, w jaki chcemy, żeby ludzie doświadczali gry. Szwedzi wolą wypuścić piękne materiały w HD. Dlaczego jednak tego nie robią, przynajmniej nie w przypadku wersji konsolowych?
Zawsze chcemy pokazać grę na platformie, którą uznaliśmy za wiodącą. W tym przypadku są nią PC-ty, to one ciągną proces tworzenia gry do przodu. To na nie przygotowujemy najpierw większość kluczowych elementów, które znajdą się w grze. Jak podkreśla jednak Karl, wersja konsolowa również będzie prezentowana. Zaznaczył także, że kiedy rozpoczną się testy wersji beta, to każdy gracz konsolowy będzie mógł sprawdzić, jak Battlefield 3 się prezentuje w akcji.
A dlaczego to komputery zostały wybrane na platformę wiodącą? Bo tylko one byłyby w stanie udźwignąć niektóre unikalne aspekty gry, jak tryb wieloosobowy dla 64 graczy ze zniszczalnym otoczeniem czy pojazdami. Jak stwierdził Troedsson, "ludzie nie rozumieją, że PC-ty są potężniejsze od konsol".
Rozumieją czy nie, zapewne chcieliby zobaczyć grę w akcji na Xboksie 360 lub PS3 przed kupnem. No ale jak mówił Karl, tę możliwość powinna dostarczyć im beta. I jeszcze jedno - plotki jakoby nie miało być samolotów w konsolowej wersji nie są prawdziwe.