Dlaczego cyfrowe gry potrafią być droższe od pudełkowych? Sprawę wyjaśnia CEO Ubisoftu

Dobrych kilka lat temu wierzono, że cyfrowa dystrybucja przyniesie nie tylko wygodę, ale i znaczący spadek cen gier, bo znikają koszty dystrybucji, tłoczenia, składowania itd. Rzeczywistość okazała się zgoła inna.

Dlaczego cyfrowe gry potrafią być droższe od pudełkowych? Sprawę wyjaśnia CEO Ubisoftu
marcindmjqtx
SKOMENTUJ

Zamiast rewolucji dostaliśmy perfidny cios w szczepionkę. Kupowanie premierowych edycji gier w cyfrowej dystrybucji, to zwykle złe albo bardzo złe rozwiązanie. Ta sama, a czasami nawet wyższa cena, ciężka sprawa ze zwrotem produktu (przynajmniej Steam się za to wziął), nie oferują żadnej wartości dodanej i ciężej je sprzedać (o ile w ogóle można to zrobić nie łamiąc prawa).

Dlaczego tak się stało? Dlaczego coś, co miało zmienić branżę, zostało tak stłamszone? Na całą sprawę postanowił rzucić trochę światła Yves Guillemot, CEO Ubisoftu. W czasie wczorajszej „odezwy do inwestorów”, powiedział:

Rynek cyfrowy jest bardziej reaktywny niż to, co umieszczamy w sklepach, ale w tym samym czasie na konsolach zmienia się on wolniej niż na PC. Co możemy powiedzieć, to fakt, że kiedy gry mają na karku więcej niż rok, to gałąź cyfrowa jest bardziej dynamiczna na konsolach, gdyż w sklepach znajduje się mniej egzemplarzy produktu. To nowy biznes, nowy trend i myślimy, że z czasem się to unormuje, ale obecnie obserwujecie najróżniejsze ceny, których wysokość zależy od tego, kto robi promocję w danym tygodniu. Guillemot podał przykład PC jako rynku, na którym polityka cenowa jest bardziej agresywna i ceny zmieniają się zaraz po premierze. Powiedział również, że na podobną sytuację na rynku konsolowym poczekamy „jeszcze trochę czasu”. Kilka zdań od siebie dorzucił również Alain Martinez, CFO Ubisoftu:

Nie sprzedamy cyfrowej gry za cenę niższą od tej wyznaczonej dla fizycznej kopii. Po kilku tygodniach albo miesiącach rzeczy mogą się zmienić i tak jak powiedział Yves, czasami Amazon może mieć promocję, której nie ma GameStop, ale wtedy my możemy zareagować na rynku cyfrowym.  Odważną rozgrywkę na tym polu prowadzimy na PC, gdzie rynek cyfrowy jest bardzo, bardzo silny. Mamy tendencję do bycia bardziej konserwatywnymi na konsolach i bardziej elastycznymi na PC. Wydaje się, że takie podejście ma sens, gdyż przynosi firmie ogromne zyski. Udział komputerów osobistych sięga w nich aż 23%.

[Źródło: VG247]

Oskar Śniegowski

Obraz

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne