Dlaczego bramkarze w FIFIE 15 mają być lepsi od poprzedników?

Wydaje się, że w końcu ktoś pomyślał, żeby ostatnia instancja obrony sama zaczęła myśleć.

Dlaczego bramkarze w FIFIE 15 mają być lepsi od poprzedników?
marcindmjqtx

05.09.2014 | aktual.: 05.01.2016 15:27

Jak zapewnia Nick Channon, starszy producent FIFA 15, bramkarze zostali przebudowani od samych podstaw. Ma to być widoczne gołym okiem już od pierwszego rozegranego przez nas meczu i sprawić, że pokochamy nową generację. Podobno prace nad nowym systemem zachowań trwały od 3 lat, a zespół specjalistów analizował style gry najlepszych bramkarzy na świecie.

Golkiperzy mają do ostatniej sekundy reagować (w końcu!) na odbicia i zmiany toru lotu piłki, tak aby w mgnieniu oka móc zmienić kierunek swojej interwencji. Przede wszystkim poprawiono ich refleks i dodano wiele nowych animacji. Ma to zdecydowanie poprawić jakość i dynamikę gry oraz umożliwić błyskawiczną obronę strzałów.

Przepisano również sztuczną inteligencję mającą teraz samodzielnie reagować na sytuację na boisku. Dzięki temu bramkarz będzie wiedział, kiedy wyjść do piłki i wykopnąć ją w trybuny, kiedy lepiej przystopować i wyczekać ataku na piłkę, a gdyby wymagała tego sytuacja, zaryzykować spektakularną akcją.

Oczywiście zmiany wprowadzone do zachowań golkipera zmienią również sposób, w jaki będziemy zdobywać gole. W końcu pojawiła się możliwość prawdziwego wyczekania okazji i zmylenia golkipera balansem ciała, a nie oczekiwania na włączenie się odpowiedniej animacji jak to było dotychczas. Ryzykowne akcje częściej mogą się opłacić, a stojący na linii strzału bramkarz nie ma rąk ze stali, więc silny strzał może spowodować, że piłka ześlizgnie się z rękawic.

Coraz bardziej oczekuję nowej odsłony piłki nożnej od EA. Zapowiadane w zwiastunach zmiany wydają się remedium na błędy dręczące 14. Błędy, które umiejętnie wykorzystane potrafią wypaczyć wynik meczu. Mam również nadzieję, że wzrośnie tempo rozgrywki. Lubię szybką i zdecydowaną grę, a nie mozolne ataki pozycyjne.

Premiera FIFY 15 już pod koniec września, na PC, PS3, PS4, Xboksa 360, Xboksa One, Wii, 3DS-a i Vitę.

[Źródło: Kanał EA Sports]

Oskar Śniegowski

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.