Disney przejął sieć producencką, której gwiazdą jest PewDiePie
To nie pierwszy raz, gdy Hollywood inwestuje w youtubowych producentów, ale w grę chyba jeszcze nigdy nie wchodziły tak wysokie kwoty.
25.03.2014 | aktual.: 05.01.2016 15:42
Dwa tygodnie temu Warner Bros. zainwestował 10 milionów dolarów w znaną graczom sieć Machinima. W zeszłym roku DreamWorks za 33 miliony dolarów kupiło skierowany do nastolatków kanał AwesomenessTV. Dziś Disney potwierdził, że przejął sieć produkcyjną Maker Studios za - bagatela - 550 milionów dolarów. A i to jeszcze nie wszystko, bo jeśli Maker osiągnie zakładane wyniki oglądalności, Disney może dopłacić do transakcji nawet dodatkowe 450 milionów dolarów.
W oficjalnej informacji prasowej znajdujemy szczyptę statystyk - na Maker Studios składa się 55 tysięcy kanałów, mających wspólnie 380 milionów subskrybentów, którzy generują miesięcznie 5,5 miliarda odsłon. To youtubowa ekstraklasa. Jedną z największych gwiazd sieci jest z pewnością znany wielu z Was PewDiePie, regularnie dostarczający swoim 25 milionom subskrybentów materiały, w których żywiołowo, komicznie i bez cenzury komentuje rozgrywkę z najróżniejszych gier.
Maciej Kowalik"