Discord ogłasza obniżenie prowizji w swoim sklepie z grami

Czy Valve ma się czego obawiać? Moim zdaniem raczej nie.

Discord ogłasza obniżenie prowizji w swoim sklepie z grami
Krzysztof Kempski

17.12.2018 | aktual.: 17.12.2018 19:13

Przez długie lata na rynku platform dystrybucji gier niepodzielnie królował Steam, ale w tym roku wreszcie pojawiła się ciekawa rywalizacja. Jeszcze w sierpniu pisaliśmy o tym, że Discord (stosunkowo młody, ale już szalenie popularny komunikator dla graczy) otwiera własny sklep, a do walki włączył się też Epic. Firma stworzyła sklep wbudowany w nową wersję launchera do Fortnite'a i stwierdziła, że przyciągnie twórców przede wszystkim bardzo korzystną marżą.

200 milionów zarejestrowanych kont i 12% zamiast 30% przychodów (a nawet 35%, jeżeli produkcja stworzona została na bazie Unreal Engine 4) osiąganych przez twórców, jakie pobiera zwyczajowo Steam? Epic wyszedł z ofertą 12% i brakiem konieczności dopłacania dodatkowych 5% za wykorzystanie Unreal Engine 4. Do rywalizacji na niskie marże włączył się właśnie wspomniany Discord.

Obraz

Twórcy platformy ogłosili, że od 2019 roku na gry sprzedawane w ich sklepie nałożona będzie zaledwie 10% prowizja. To oczywiście wyzwanie rzucone bardziej Steamowi niż Epic. Na produkcjach wykorzystujących Unreal Engine 4 developerzy wciąż będą tutaj oczywiście gorzej zarabiać, właśnie ze względu na dodatkową opłatę. Autorzy Discorda uważają jednak, że marże da się obniżać poprzez optymalizację narzędzi wykorzystywanych przy publikacji i ograniczanie kosztów operacyjnych.

Taka rywalizacja to z pewnością pozytywne zjawisko, ale zdaje się, że obaj nowo powstali konkurenci Steama wciąż biorą dopiero udział w rozgrzewce. Marża na Steamie nie zachęca, zarówno Discord jak i Epic pochwalić mogą się bazą w okolicach 150-200 milionów potencjalnych nabywców. Problem tylko w tym, że wielu z nich przez lata skompletowało już na Steamie całkiem pokaźne biblioteki...

Krzysztof Kempski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościvalveepic
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.