Diablo 4 – porównanie grafiki. Czy gracze mają na co narzekać?
Pierwsze beta testy Diablo 4 już za nami, czego następstwem jest wysyp interesujących materiałów. Najwyższa pora na to, by spojrzeć, jak Diablo 4 prezentuje się na poszczególnych platformach.
Wspaniałe to były testy. Diablo 4 prezentuje się całkiem przyjemnie, a mówimy przecież o beta testach, więc można bezpiecznie założyć, że finalny projekt będzie jeszcze lepszy. Teoretycznie. Jednym z głównych atutów Diablo 4 jest mroczny i ciężki klimat, który można potraktować jako udaną próbę powrotu do korzeni serii.
Diablo 4 to multiplatformowa gra; tytuł trafi na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One oraz Xbox Series X|S. Tym samym możemy liczyć na crossplay w Diablo 4 – również w trakcie nadchodzącej otwartej bety. Rodzi się więc pytanie: jak Diablo 4 prezentuje się na poszczególnych platformach? Osobiście ogrywałem Diablo 4 jedynie na PC, ale redakcyjni koledzy mieli więcej szczęścia i porównali wersję pecetową z wersją PS5, a wnioski znajdziemy na nagraniu wyżej.
A co na ten temat ma do powiedzenia (i pokazania) kanał ElAnalistaDeBits, specjalizujący się w tego typu porównaniach? Oddajmy im głos. Oto porównanie tekstur, rozdzielczości i liczby klatek w poszczególnych wersjach Diablo 4 (PC, Xbox Series X|S, PS5).
Musimy liczyć się z tym, że wersja na konsole starszej generacji jest oczywiście równoznaczna z gorszymi teksturami i słabszym oświetleniem, a i nie uświadczymy tylu klatek na sekundę. Co do PS5/PC/XS to cieszy stabilność tychże fpsów. Oczywiście nie możemy traktować bety jako finalnego produktu, bowiem Diablo 4 zadebiutuje dopiero 6 czerwca 2023 r. Tak samo wymagań sprzętowych dla beta testów nie możemy traktować jako oficjalnych wymagań sprzętowych Diablo 4.
Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii