Diablo 3 na konsole nie może być zwykłym portem

Diablo 3 na konsole nie może być zwykłym portem

Diablo 3 na konsole nie może być zwykłym portem
marcindmjqtx
20.11.2011 12:19, aktualizacja: 06.01.2016 11:48

Gracze muszą mieć wrażenie, że tytuł został stworzony z myślą o konsolach - taki cel postawił sobie Blizzard.

W rozmowie z Game Informerem Jay Wilson z Blizzarda stwierdził, że firma nie chce iść na skróty:

Nie chcemy zrobić zwykłego portu. Chcemy zaprojektować grę pod konsole. To kluczowa różnica. Jasne, w obu wersjach wiele rzeczy będzie podobnych, ale stworzenie portu oznacza wzięcie PC-towej gry i zwykłe przeniesienie jej na konsole. A tego Blizzard chce uniknąć. Postawa godna pochwały, chociaż nie ma co się też dziwić - wg słów Jaya istnieje bardzo duże zainteresowanie pierwszą, konsolową produkcją Blizzarda. Studio może więc sobie pozwolić na przeznaczenie dodatkowych środków.

Tylko gdzie te dodatkowe środki należałoby ulokować? To był dla studia spory problem - Blizzard nie miał zespołu, który byłby wystarczająco dobrze obeznany z konsolami. Dopiero kilka miesięcy rekrutacji przyniosło efekt w postaci świetnego zespołu:

Nasz główny projektant, Joshua Mosquiera, był głównym projektantem Company of Heroes (bardzo konsolowa gra... - dop. PP) i dyrektorem kreatywnym w Ubisoft; ma sporo doświadczenia w zakresie konsol. Zespół wypełniają nowi pracownicy oraz członkowie rdzennego zespołu tworzącego Diablo 3. Wśród tych członków są głównie osoby odpowiadające za stronę wizualną gry, bo oni już w większości skończyli pracę nad komputerową wersją. Budowanie zespołu było jednak dla Blizzarda sporym wyzwaniem. To z tego powodu firma nie ukrywała faktu, że produkuje konsolową wersję Diablo 3, chociaż nie została ona jak dotąd oficjalnie zapowiedziana - potencjalni pracownicy i tak mają problemy z uwierzeniem w prawdziwość projektu:

Ludzie nie wierzą nam, kiedy mówimy, że robimy konsolową grę. (...) Nigdy dotąd nie inwestowaliśmy tylu środków w tego rodzaju projekt, nigdy wcześniej także nie mieliśmy produktu, który sądziliśmy, że będzie odpowiedni do tego. Ciekawe stwierdzenie - wyjaśniają się powody anulowania StarCraft: Ghost, gry akcji, która miała wyjść na konsole. Widać Blizzard ani nie podszedł do tego projektu w pełni na poważnie, ani też nie czuł, że jest on odpowiedni dla studia. Więc go anulowano. Ciekawe, jaki kształt przybierze konsolowe Diablo 3.

Via: VG247

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)