Deweloperzy uznali, że mikrotransakcje mają największy wpływ na branżę
Firma VentureBeat przeprowadziła wśród 160 przedstawicieli branży gier wideo badania sondażowe, zadając pytanie co uznają, za rzecz mającą największy wpływ na branżę. Aż 66% wskazało na mikrotransakcje, czyli opłaty jakie uiszczamy choćby na Xbox Live czy PSN kupując dodatki czy gry. Na drugim miejscu z 61% głosów znalazły się smartphony. Dalej wyniki nie były już tak zbliżone. Na trzecim miejscu znalazła się zawartość tworzona przez użytkowników (43%), a reklama w grach i technologia rozpoznawania głosu zdobyły odpowiednio 21 i 18%. W drugiej części ankiety zapytano o platformę z największym potencjałem. 74% badanych wskazało na iPhone, sieci społecznościowe znalazły się na drugim miejscu (65%), gry na przeglądarki internetowe to 62% głosów. Konsole stacjonarne zdobyły zaledwie 57% głosów. No cóż, nie mam zamiaru polemizować z tymi wynikami, bo przecież deweloperzy robią to dla pieniędzy. Interesujące jest za to, że sondaż przeprowadzono przy okazji GamesBeat w San Francisco. Wydaje mi się, że większość szych z branży jest jednak w tym czasie na GDC, choć to to samo miasto i być może sobie wędrują.
24.03.2009 | aktual.: 13.01.2016 17:52
[via Gamesindustry.biz]