- Nagroda programistyczna - SCE za Shadow of the Colossus i użycie silnika umożliwiającego w czasie rzeczywistym deformację i kolizje obiektów
- Nagroda za sztuki wizualne - Capcom za Okami i użycie stylu przypominającego malowanie farbami w trakcie gry
- Nagroda za game design - Capcom za Monster Hunter Portable 2nd G i doskonały balans rozgrywki i świetne sterowanie
- Nagroda muzyczna - Nintendo za Rhythm Heaven i wplecenie muzyki jako ważnego elementu rozgrywki
- Nagrody sieciowa - Nico Nico Douga, czyli taki japoński Youtube - dostali nagrodę za stworzenie jakby gry społecznościowej pod postacią wspólnego tworzenia zawartości
- Nagroda literacka - Hisashi Hiroyama z AM2 za książkę "Technology You Should Know Before you Become a Game Programmer"
- Nagroda specjalna - Yuji Horii za stworzenie już 23 lat historii Dragon Questa
Trzeba przyznać, że nie mamy tutaj zbyt wielkich niespodzianek. Zaskakiwać może brak jakichkolwiek gier z zachodu. Między innymi Crysis czy LittleBigPlanet były nominowane, ale nie udało im się przebić. Na koniec pozostaje mi jeszcze wyrazić ubolewanie, że nic z niezwykle dużego i interesującego japońskiego rynku literatury specjalistycznej (growej) nie przebija się do nas. Począwszy od książek o programowaniu, skończywszy na dziennikach Kojimy - jest tego sporo. [via andriasang]