Deweloperzy chcą więcej akcji w swoich grach

Syndrom starych dobrych czasów często dopada graczy - kiedyś gry były lepsze, głębsze, bardziej skomplikowane. Dotyka to zwłaszcza miłośników RPG, którzy zarzucają nowym tytułom zbytnie uproszczenia i ułatwienia. No i ta walka w czasie rzeczywistym...

marcindmjqtx
SKOMENTUJ

W cytowanym już wcześniej wywiadzie dla Eurogamera Tomek Gop odniósł się do tych zarzutów. Skąd te zmiany? To proste - "Deweloperzy chcą więcej akcji w swoich grach. Nudne gry nie są fajne." Czy oznacza to, że pewne gatunki znikną? Nie.

"To nie jest tak, że zmieniamy styl rozgrywki. Gry RPG nie staną się strzelankami... no może poza Mass Effectem, który był wyjątkiem. My tego nie zrobimy."

Gry się zmieniają, ich gatunki wraz z nimi. Ograniczenia sprzętowe są coraz mniejsze, w związku z tym, deweloperzy mogą pozwolić sobie na więcej. W naturalny sposób zmienia to dawne definicje gatunków. Zmieniają się również gracze. Dojrzewają, znajdują prace i zaczynają oczekiwać od gier innych rzeczy. "Nie tworzymy gry z innego gatunku, tak po prostu wyglądają teraz RPGi".

To co cieszy, to coraz lepsze fabuły. "Opowieść nigdy nie została uproszczona. Dobre gry RPG mają dobre fabuły, które możemy przeżyć dużo lepiej niż kiedyś. W końcu mamy lepszą grafikę, reżyserię i przerywniki filmowe." - kontynuuje Tomek Gop. - "Walka jest też bardziej spektakularna. Wcześniej była oparta na turach ale zrezygnowaliśmy z tego dla lepszej ekspresji." Gop przyznaje się też do inspiracji Batmanem: Arkham Asylum.

W podobnym stylu wcześniej wypowiadało się też BioWare odnosząc się do zmian w serii Mass Effect: "Dzisiejsi gracze są coraz bardziej wyrafinowani. Nie chcą po prostu chodzić bez celu po poziomach i zabijać potworów. Chcą fabuły, która nadaje sens temu, co robią w grze. Chociaż misje w Mass Effect 2 są zorientowane na walkę i gra się w nie jak w FPS, ma to na celu umilenie rozgrywki. W grach BioWare mamy zawsze sporą fabułę, ale teraz gracze doświadczą też tego potężnego systemu walki. Chodzi więc o stworzenie niesamowitej, dynamicznej gry."

Zauważyliście, że użyto tych samych sformułowań? Ważna jest fabuła i dynamika rozgrywki. No i gracze chcą czegoś więcej od gier.

Czasy się zmieniają. A gry wraz z nimi. I dobrze.

Piotr Gnyp

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne