Denuvo Anti-Cheat wykorzystywany w Doom Eternal krytykowany przez graczy

“Review bombing” na Steamie trwa już od piątku, a użytkownicy narzekają na nowe zabezpieczenie, o którym nikt ich wcześniej nie poinformował.

Denuvo Anti-Cheat wykorzystywany w Doom Eternal krytykowany przez graczy
Bartosz Witoszka

Zamieszanie wokół Doom Eternal trwa dalej, ale nie chodzi już o ścieżkę dźwiękową i zakończenie współpracy z Mickiem Gordonem, kompozytorem współpracującym z idSoftware od dłuższego czasu. Tym razem poszło o Denuvo Anti-Cheat, nowy system zabezpieczeń do gier wieloosobowych od firmy Irdet, który został wprowadzony wraz z aktualizacją dodaną w zeszły czwartek. Od tamtego czasu znacząco wzrosła liczba negatywnych recenzji na Steamie, ale na Metacriticu również można znaleźć negatywne opinie wystawione po czternastym maja.

Obraz

W odróżnieniu od zabezpieczenia Riotu, Denuvo Anti-Cheat działa tylko wtedy, gdy uruchomiona jest gra, a jak zapewniają twórcy, aplikacja wykonuje niezbędne minimum i gromadzi dane związane z działaniem Eterenala oraz tego, jaki ma to wpływ na komputer.

Dane są wysyłane na serwer firmy Amazone (większość firm w szeroko rozumianym IT korzysta z tych serwerów), a samo zabezpieczenie nie pobiera żadnych wrażliwych danych z komputera ani nie wysyła ich do Internetu. Co więcej, Denuvo Anti-Cheat miał być aktywny tylko w przypadku korzystania z Battlemode (pisał o nim Kuba tuż po premierze gry), czyli trybu wieloosobowego do Doom Eternal.

Obraz

To wszystko poskutkowało wspomnianym na początku “review bombingiem” i od 14 maja do teraz przybyło łącznie 4698 negatywnych opinii na Steamie, co poskutkowało klasyfikacją “mieszany”, choć dalej sama gra cieszy się “bardzo pozytywnymi” opiniami. Taka dwustopniowa ocena to efekt wprowadzonej jakiś czas temu aktualizacji Steama, która oddziela negatywne recenzje powstałe w krótkim czasie po tym, jak wcześniej tytuł cieszył się dobrą opinią wśród graczy.

Bartek Witoszka

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościbethesdasteam
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.