Dead Rising 3 - 30 klatek na sekundę i rozdzielczość 720p. A inne tytuły na Xboksa One?

Twórcy gier mówią, że mniej chodzi o specyfikację, a bardziej o to, co zdołasz z nią zrobić. Co więc zdołali zdziałać w tytułach startowych na Xboksa One?

Dead Rising 3 - 30 klatek na sekundę i rozdzielczość 720p. A inne tytuły na Xboksa One?
marcindmjqtx
SKOMENTUJ

Redaktor Eurogamera miał okazję porozmawiać o twórcami  kilku tytułów na Xboksa One - dowiedział się, w jakiej jakości przyjdzie je nam zobaczyć i co deweloperzy sądzą o możliwościach tej konsoli.

Dead Rising 3 - zadziała w 30 klatkach na sekundę i rozdzielczości 720p. Josh Bridge z Capcom Vancouver chwali się, że od pokazania dema na E3 poświęcili mnóstwo czasu na optymalizację i udało im się osiągnąć stałe 30 klatek - co jak dla gry z otwartym światem uważa za świetny wynik.  A w DR3 świat ma być tak wielki, że 1 i 2 zmieszczą się w nim kilka razy. I to bez ekranów ładowania.

Nie wysoka rozdzielczość była celem, a mnóstwo obiektów i detali na ekranie. Zaznacza też, że poza zwiększeniem taktowania procesora o 9,375%  sama konsola nie zmieniła się za bardzo. Za to poprawiono sterowniki, a co za tym idzie same gry.  Cieszy się, że nie musieli tworzyć tytułu na wiele platform, bo to wielkie wyzwanie i dzięki temu, że na Xboksie tworzy się równie łatwo, co na PC, udało im się zastosować kilka sztuczek, które sprawiły, że gra wygląda lepiej.

Forza Motorsport 5 - zadziała w 60 klatkach na sekundę i rozdzielczości 1080p Dan Greenawalt z Turn 10 wspomina, że rozdzielczość 1080p to nie coś, co „wyjdzie” - to przedsięwzięcie, które planuje się od początku. A 60 klatek jest jeszcze trudniejsze. Nie byłoby to możliwe bez silnika przeznaczonego specjalnie dla tej konsoli i wykorzystującego DirectX 11.

Ryse: Son of Rome

Ryse: Son of Rome - 30 klatek na sekundę, w rozdzielczości 900p. P J Esteves z Crytek tak komentuje rozczarowanie niektórych graczy rozdzielczością: mogliby uruchomić grę w wyższej, ale przede wszystkim liczy się dla nich strona artystyczna oraz jakość pracy. Każda platforma ma swoje ustępstwa, a  Crytek stwierdził, że różnica między 900p a 1080p jest nieskończenie mała, praktycznie niezauważalna. Za to niewielkie ustępstwo, na ekranie może pojawić się o 10 więcej postaci sterowanych przez SI. Jego zdaniem technologia ma służyć sztuce, nie odwrotnie. I jego zdaniem, gdyby uruchomić Ryse na PC wysokiej klasy, to nadal byłoby widać, że obie wersje wyglądają bardzo dobrze - bo liczy się strona artystyczna. I zaznacza, że to tylko pierwsza gra - przy każdej następnej porwą się na więcej, snując wizje o 10 tysiąca postaci sterowanych przez SI przy wsparciu chmury. Technicznie to możliwe.

Paweł Kamiński

Obraz

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne