Dead Island - odpowiadamy na Wasze pytania
I prezentujemy wybrane przez Was fragmenty rozgrywki - filmiki sugerujemy oglądać w wysokiej jakości.
07.09.2011 | aktual.: 15.01.2016 15:07
suchy: Czy można wyłączyć minimapę? Całej nie, ale można wyłączyć pokazywanie najłatwiejszej drogi do celu
suchy: Czy występuje tu autoaim, jeśli tak to czy można go wyłączyć? Jeżeli występuję, do nie znaleźliśmy opcji, aby można było go wyłączyć.
suchy: Te odradzanie się po śmierci zabija całą grę (zero stresu i obaw przed śmiercią). Na wyższych poziomach trudności też to występuje? Nie ma wyższych poziomów trudności, jest jeden i już. Po skończeniu gry możesz zacząć wszystko od początku ze sprzętem, jaki zdobyłeś na końcu i mocniejszymi przeciwnikami.
Rozgrywka w Dead Island - walka z zombie, jazda samochodem, wykonywanie misji (uwaga, miejscami drastyczne)
ambr0ktn: Jak jest z warstwą RPG w praniu? Czy ma ona znaczny wpływ na rozgrywkę Jeżeli uznać, że awansowanie na kolejne poziomy i rozwijanie pasywnych umiejętności to elementy RPG, to są to jedyne elementy RPG dostępne w Dead Island. Postać staje się potężniejsza, to wszystko.
yasiekk: Jest lepsza od FIFY 11? W Fifie jest lepsza praca nóg, ale trochę gorszy system machania maczetą. Uznajmy to za remis.
may3stro: Czym się różni ta gra od Dead Rising Dead Rising jest bardziej zwariowany, mniej poważny. W grze Techlandu nie zrobisz wiosła z piłami spalinowymi na końcu, albo hełmu z rogami łosia. W Dead Island nie ma możliwości zaczęcia gry z już nabytym poziomem doświadczenia, zombie występują w mniejszej liczbie, są szybkie.
Interakcja z otoczeniem
mcklop: Jak wygląda model uszkodzeń ciała? Czy tak jak na pierwszych zapowiedziach, czyli stopniowe zniszczenia tkanki? Skóra, mięśnie i kości? Po zadanych ciosach widać, jak z zombie znikają kolejne płaty mięsa. Można odcinać im ramiona i nogi, niestety, nie dotyczy to nóg. No chyba, że przy ciosie kończącym z życiem zombie. W sensie tym nieżywym życiem.
Ostra rzeźnia w grze - uwaga, drastyczne.
haruno: Jak tworzy się przedmioty? W trakcie podróży po świecie można znaleźć schematy specjalnych broni, np. lepszy młotek. Aby go zrobić potrzebujemy zwyczajnego modelu narzędzia, a także kilku zacisków i odważników, jakie można znaleźć w porozrzucanych po grze szafkach, wyciągnąć ze zwłok etc. Następnie przy stole roboczym wybiera się odpowiednią opcje i gotowe: masz lepszy młotek.
Ulepszanie i naprawianie przedmiotów
Czy dużo jeździmy samochodem? Świat gry jest na tyle rozległy, aby nie chciało się wszędzie chodzić na piechotę, więc będziesz chciał korzystać z samochodu, bo tak jest po prostu szybciej. Z drugiej strony przejechanie z jednego końca na drugi zajmuje zdecydowanie mniej czasu niż w L.A. Noire.
Model jazdy samochodem
dwypij: Czy można spędzać czas - i czy chce się to robić - wspinając się po wyspie i szukając jakichś tarasów widokowych dających możliwość spędzania czasu na obserwacji pałętających się zombiaków? Jak się lubi widoczki, to jak najbardziej tak, ale zombie nie są specjalnie widoczne z oddali.
dwypij: Czy zombie są mocno zaczepne? Czy są jakieś mechanizmy, które żądzą ich agresywnością? Czy po prostu ten typ ma tak, natomiast inny ma inaczej? Jest na przykład "zakażony", bardzo szybki i agresywny truposz, który biegnie w naszym kierunku aby nas rozszarpać. Jest też zbir, powolny, wytrzymały drab, który raczej nie będzie kwapił się, aby się do nas zbliżyc, ale jako, że zazwyczaj stoi obok istotnego przejścia, to trzeba go pokonać. Jeżeli szybko przebiegnie się obok jakiś zombie, to w końcu stracą zainteresowanie i wrócą na swoje pozycje. To niestety nie są Żywe Trupy, w których zombie mogłyby się łączyć w jedną, niepowstrzymaną hordę.
dwypij: Czy jest lornetka? Nie zauważyliśmy
ird: Ile mamy w grze rodzajów broni? Trzy podstawowe: sieczna, obuchowa i palna. Każda dzieli się na kilka podtypów. Np. w siecznej są siekiery, maczety, noże do nurkowania, noże kuchenne, dziwne plemienne ostrza i samurajskie miecze. Bronią można też rzucać w przeciwników, czy to młotkiem, czy sierpem, czy nawet łopatą.
Kilka rodzajów broni (uwaga, drastyczne)
wormivv Jak wyglada framerate (360/PS3)? Graliśmy tylko w wersji na Xboksa 360 i gra chodziła przez większość czasu płynnie, chyba, że nagle z nieba zaczynał padać deszcz.
Umiejętności - Sam B., spec od broni obuchowej
dwypij Czy pojawiają się jakieś sekcje wymagające przejścia misji w określonym czasie? Nie, czas się nie kończy. Bywają jednak zadania, kiedy trzeba ochraniać jakąś postać i należy uważać na poziom jej zdrowia.
dwypij: Czy i w jakich okolicznościach pojawiają się znane z trailera postacie/pomieszczenie w którym spędzili ostatnie swoje chwile jako organizmy posiadające tętno? Jest dostępne na samym poczatku, w charakterze żartu i ukłonu ze strony twórców.
dwypij: Czy z biegiem akcji stan zombiaków będzie się pogarszał i będziemy obserwować pod koniec umarlaków z znacznie większym stanie rozkładu? Nie, zombiaki dobrze znosza upływ czasu. Spotykamy jednak coraz to nowe "grupy społeczne" dotknięte zakażeniem
dwypij: Czy pojawiają się jacyś bossowie? Tak, naliczyliśmy dwóch. Ewentualnie trzech, ale ten jeden strasznie szybko zginął
Umiejętności - Logan, ekspert od rzucania
dwypij: Jak wyglądają zadania poboczne? Czy są rozbudowane, czy np. jak w Infamous mamy te kilka typów, które trzaskamy wokół i różnią się tylko miejscem i imieniem zlecającego? W każdej grze z otwartym światem istnieje kilka typów misji, które są potem kopiowane - w Dead Island większość polega na przyniesieniu czegoś komuś
belford: Czy mimika twarzy podczas rozmów jest sztywna? L.A. Noire toto nie jest, ale ujdzie w tłoku.
dead.space: Czy postacie maja jakieś większe różnice niż 10 punktów w ta czy w tamta oraz standardowymi specialnościami tzn jeśli weźmiemy gościa to mamy inne drzewo ewolucji niż w przypadku jakiejś laski? Każda z postaci dysponuje swoim zestawem pasywnych umiejętności, które sprawiają, że jest lepsza w posługiwaniu się danym typem broni. Podobnie jak w Borderlands, gdzie każdy mógł strzelać ze wszystkiego, ale jednym wychodziło to lepiej. Część umiejętności się jednakże powtarza - po prostu w zależności od postaci są one w innym miejscu drzewek.
Umiejętności - Xian Mei, specjalista od broni siecznej
kleszczu: No bo... skoro jest sandbox, to czy zombie się odradzają? Czy jeśli je z danego obszaru wybijemy, to teren jest pusty? No i czy są fast travel? Tak, ciągle pojawiają się nowe zombie, ale inaczej byłoby nudno, prawda? System szybkiej podróży jest dostępny dzięki specjalnym tablicom z mapą wyspy.
grez: jak wygląda jazda samochodem? bo takową zauważyłem w filmikach. czy jest model zniszczeń i jak prezentuje się fizyka? Model zniszczeń samochodu ogranicza się do wybijania szyb i dymiącego silnika. Możesz się wbić z całej siły w stojący na poboczu wrak i ten nie ruszy się ani o centymetr. Sama jazda przypomina ślizganie się na brzuchu pingwina po lodowisku.
Umiejętności - Purna, spec od broni palnej
variox: Czy istnieje new game + lub czy warto wrócić do gry po jej ukończeniu. Po skończeniu gry można zacząć ją od nowa postacią, którą raz już się przeszło. Zachowuje się umiejętności, przedmioty i doświadczenie. Zombie skalują się razem z poziomem gracza, więc będąc na poziomie 30, nie masz możliwości walczenia ze stworami na poziomie 10.
variox: Jak wygląda tryb kooperacji? Jeżeli nie gramy z wcześniej umówionymi znajomymi, gra sama wyszukuje graczy na podobnym poziomie postępów w grze i pozwala dołączyć się do nich za pomocą jednego przycisku. Po szybkim przeskoczeniu do wspólnej grze można pobiec w swoją stronę, albo zacząć wspólnie wykonywać zadania, wymieniać się przedmiotami etc.
wormivv: Jaka jest maksymalna liczba graczy Czterech
wormivv Czy gracze muszą polegać na sobie, czy można iść rambo Gra się w gruncie rzeczy "razem, ale osobno". Gra nie została zaprojektowana w ten sposób, aby trzeba było się osłaniać i wspólnie walczyć o przetrwanie do czasu nadejścia odsieczy, jak choćby w Left 4 Dead.
wormivv: Czy jest splitscreen? Niestety, nie
Konrad Hildebrand, Paweł Kamiński