Premiera Dead Island miała w USA miejsce 6 września i od tego czasu sprzedało się tam już ponad milion kopii gry. Zachodni wydawca - Deep Silver - przewiduje, że w pozostałych regionach ich wynik też oscyluje już w okolicach kolejnego miliona. Warto też przypomnieć, że DI miało jednoczesną premierę na wszystkie trzy platformy.
Dla porównania inna polska superprodukcja - Wiedźmin 2 - na osiągnięcie pułapu miliona sprzedanych kopii musiała czekać ponad cztery miesiące. No ale ta gra pojawiła się tylko na PC.
Jak czytamy na Parkiet.com:
„Dead Island" to druga, pod względem kosztów, gra komputerowe powstała w Polsce. Kosztowała 40 mln zł, czyli więcej niż „Wiedźmin". Techland liczył przed premierą, że w ciągu roku sprzeda 2 mln egzemplarzy. Pierwsze miejsce przypada oczywiście Bulletstormowi, który kosztował ponad 20 milionów dolarów, zaś jago sprzedaż na wszystkich trzech platformach przekroczyła milion kopii.
Gratulacje dla Techlandu. Ich gra świetnie się sprzedaje, jest na pierwszym miejscu w Anglii i wszystko wskazuje na to, że będzie to komercyjny sukces. Niezależnie od niektórych recenzji...
Piotr Gnyp