Co narodzi się z fanowskiego rimejku Resident Evil 2?

bELhafLp

Daymare 1998 zaczynało żywot jako fanowski remake Resident Evil 2. Co bardzo nie spodobało się zresztą Capcomowi, który poprosił twórców o zamknięcie projektu. Twórcy doszli jednak do wniosku, że skoro już zaczęli bawić się w robienie moda, czemu nie spróbować wydać czegoś swojego... Przerobili swoje dzieło tak, żeby nie naruszało praw autorskich i tak powstało Daymare 1998, tworzone pod szyldem Invader Studios.

Dostaniemy trzecioosobowy horror w starym stylu, działający na Unreal Engine 4, skupiający się na fabule i walkach z zombie. W produkcję zaangażowane są osoby mające wpływ na powstanie poprzednich odsłon - między innymi Kazuhiro Aoyama czy Satoshi Nakai. Inna rzecz, że pracowali raczej nad drugoligowymi odsłonami cyklu typu Resident Evil 0 czy Code Veronica. Na razie twórcy wypuścili tylko jeden teaser (nie wiadomo na ile aktualny jest zeszłoroczny gameplay) oraz trochę screenów, po których trudno coś wyrokować.

  • [youtube id="joQQGTppP1c"]
bELhafLr

Swoje trzy grosze do powstania gry dołożą też Polacy, a konkretniej Destructive Creations. Studio jakiś czas temu wyrobiło sobie kiepską opinię po premierze kiepskiego Hatred i IS Defence, ale w ostatnim czasie pokazali też za sprawą Ancestors inną twarz. Rodzimy developer został właśnie wydawcą opisywanego tu tytułu. Premiera gry już niedługo, bo jakoś w drugim kwartale 2019 roku. Produkcja ukaże się na PC, PS4 i Xboksie One.

Krzysztof Kempski

bELhafMn